Pakkenretailer Suitsupply lanceert volgende week de campagne ‘Back to business’. Het merk vindt het hoogste tijd om de Nederlandse economie te herstarten. Want: ‘Nu het virus voorlopig lijkt ingedamd, wordt het tijd om ons aller welvaart te redden.’
Lees een interview over de campagne met de ceo van Suitsupply, Fokke de Jong, hier.
Wapperende driekleur
Boegbeeld in de campagne is Jort Kelder, die toch al samenwerkte met Suitsupply (de meer deftige pakkenlijn die de winkel voert heet ‘The Jort Collection’). Kelder sprak zich – tegen de stroom in – sinds eind maart, begin april uit voor het belang van bedrijven en het op gang houden, krijgen van de economie.
Veel gesprekken die hij in Dr Kelder & Co (NPO Radio 1 op zaterdag) en de daarvan afgeleide ‘Jortcast’ voerde, gingen over de ‘hype’ en de ‘hysterie’ van de lockdown. Met steeds de vraag: vragen we met onze corona-aanpak niet teveel offers van het bedrijfsleven? ('Hoeveel economische schade is ons het redden van mensen die waarschijnlijk daarna binnen twee jaar waren doodgegaan waard?’)
De plagerige stijl van Kelder komt ook terug in de campagne van Suitsupply. Het beeld van een sterke nationalistische leider voor de wapperende driekleur is én provocerend en zit tegelijkertijd vol zelfspot.
Ondertussen bogen communicatiedeskundigen zich over de campagne. Lees hier: ‘Wel knap als je in een recalcitrante groen-liberale dandy als Jort Kelder een bruin gevaar ziet’
Misselijkmakend...hoeveel zou 'Jort' willen betalen voor 2 jaar extra leven.