Suitsupply schaart zich achter dr Kelder en vindt het tijd om ‘ons aller welvaart te redden’

Suitsupply bekent politieke kleur met een strijdbare Jort Kelder voor de Nederlandse vlag. 'Herstart de Nederlandse economie!'

Holland voorwaartsch!
Suitsupply

Pakkenretailer Suitsupply lanceert volgende week de campagne ‘Back to business’. Het merk vindt het hoogste tijd om de Nederlandse economie te herstarten. Want: ‘Nu het virus voorlopig lijkt ingedamd, wordt het tijd om ons aller welvaart te redden.’

Lees een interview over de campagne met de ceo van Suitsupply, Fokke de Jong, hier.

Wapperende driekleur

Boegbeeld in de campagne is Jort Kelder, die toch al samenwerkte met Suitsupply (de meer deftige pakkenlijn die de winkel voert heet ‘The Jort Collection’). Kelder sprak zich – tegen de stroom in – sinds eind maart, begin april uit voor het belang van bedrijven en het op gang houden, krijgen van de economie.

Veel gesprekken die hij in Dr Kelder & Co (NPO Radio 1 op zaterdag) en de daarvan afgeleide ‘Jortcast’ voerde, gingen over de ‘hype’ en de ‘hysterie’ van de lockdown. Met steeds de vraag: vragen we met onze corona-aanpak niet teveel offers van het bedrijfsleven? ('Hoeveel economische schade is ons het redden van mensen die waarschijnlijk daarna binnen twee jaar waren doodgegaan waard?’)

De plagerige stijl van Kelder komt ook terug in de campagne van Suitsupply. Het beeld van een sterke nationalistische leider voor de wapperende driekleur is én provocerend en zit tegelijkertijd vol zelfspot.

 

Ondertussen bogen communicatiedeskundigen zich over de campagne. Lees hier: ‘Wel knap als je in een recalcitrante groen-liberale dandy als Jort Kelder een bruin gevaar ziet’

 

 

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Ludo Coppens
'Hoeveel economische schade is ons het redden van mensen die waarschijnlijk daarna binnen twee jaar waren doodgegaan waard?'
Misselijkmakend...hoeveel zou 'Jort' willen betalen voor 2 jaar extra leven.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Jeroen
Het gewapper met de vlag begint ook in Nederland een symbool te worden van mensen die het beter weten dan de specialisten, de verantwoordelijken en de 'de fake news' media. Kelder en Suitsupply zouden moeten begrijpen dat de ironie van deze campagne aan deze groep volledig voorbij gaat waardoor deze campagne van een twijfelachtig allooi wordt. Daarbij is de botte verwoording van eea door Kelder compleet overbodig en dient louter om te provoceren en mee te kokketeren. Iedereen snapt dat we snel weer moeten opbouwen omdat de schade anders niet te overzien is. Kelder en Suitsupply hebben een iets te hoge dunk van zichzelf als ze menen dé vertolker van dat geluid te moeten zijn.
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Bob Molling
Eeehm..ik vind dat ze wel een heel groot punt hebben. Kijk maar naar Zweden, hoe die het aanpakken. Als we economisch zo afzakken dat we geen goede gezondheidszorg en bejaardenzorg kunnen betalen....hoeveel doden gaat dat dan opleveren?
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie