IBM lanceerde recent met ‘Let’s Create’, een nieuwe geïntegreerde wereldwijde merkcampagne die de visie, strategie en het doel van ‘het huidige IBM’ moet weerspiegelen. In dat ‘het huidige’ herken je al dat IBM een bedrijf, een merk is met een groot aanpassingsvermogen. In degelijke marketing speak zegt IBM in het persbericht dat ‘”Let’s Create” de focus van het bedrijf op innovatie en samenwerking moet versterken om langdurige waarde voor klanten en partners te creëren en hen te helpen hun meest dringende zakelijke problemen aan te pakken’. Maar wat betekent dit nou concreet?
Let's Create
In de derde aflevering van CMO Studio dit jaar, nemen we met Evita Stoop, Chief Marketing Officer & Digital Sales leader Northern Europe bij IBM, de marketing-actualiteiten door, bespreken we die radicale merkcampagneswitch ‘Let’s Create’ en kijken we naar de lange termijn marketingstrategie van het concern.
Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)
(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)
Thema’s deze aflevering
Steeds meer adverteerders halen creativiteit in huis. Hema werkt bijvoorbeeld op projectbasis samen met DDB Unlimited, maar zet zijn eigen creativiteit ook steeds meer in voor communicatie. Logische ontwikkeling?
Shell en Staatsbosbeheer ‘wonnen’ met 'Samen planten we bomen' recent de Greenpeace award voor de meest brutale fossielencampagne. Wat betekent het voor adverteerders als Greenpeace zich bemoeit met hun campagnes?
16 februari was een belangrijke dag voor IBM; de herpositionering ‘Let’s Create’ werd gelanceerd. Waar komt IBM vandaan? En waar wil het hiermee naartoe?
Evita Stoop roept de Winnaar van de Week uit.
IBM is momenteel financieel zeer succesvol met cloud-diensten. Wat moet Stoop als chief marketing-sales doen om dat te laten floreren?
Wat ziet Stoop als de belangrijkste bewegingen in het marketingvak op dit moment?
Op welke manier gaat marketing de business van IBM laten groeien de komende periode?
Wat betekent dat voor de manier waarop marketing binnen IBM is georganiseerd?
De war on talent is huge. Hoe gaat IBM de strijd aan?
Terugkijken
2021
CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'
CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’
CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'
CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’
CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’
CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’
CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’
CMO Studio #13: Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'
CMO Studio #15: Andy Mosmans (Unknown Group): ‘Wij helpen oprichters hun roeping te realiseren’
CMO Studio #16: Rosella Passier (KNVB): 'Het magische oranjegevoel moet weer tot leven komen'
CMO Studio #17: Maryam Boonstra: 'We gaan niet mee in het prijsgevecht’
2022
CMO Studio #1 - 2022: Brenda Smith (A.S. Watson): ‘Het rommelige is onderdeel van ons merk’
CMO Studio #2: Els Dijkhuizen (Heineken): ‘Birra Moretti was grotere introductie dan Heineken 0.0’
CMO Studio ontvangt binnenkort Yvonne Nassar (Van Gogh Museum) en Egmont Philips (Tata Consultancy Services)
CMO Day
CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 17 mei 2022.
House of Executives
De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.