Olga is de winnares van de Digital Marketing Professional prijs van 2021. In haar aanpak combineert ze lef en leiderschap met een hoge executiekracht. Wat begon met een focus op betere campagnes binnen Nederland ontaarde in een zeer strakke Europese marketingtechnologie & operations aanpak.
Naar een Europees team
Olga vertelt in de podcast van studio Beeckestijn dat ze van het Nederlandse content team naar het Europese digitale strategie team is gegaan. Toen ze begon met haar opleiding Digital Marketing Strategie & Leiderschap bij Beeckestijn Business School ontstonden bij haar een aantal vragen en uitdagingen. Hoe kan je een campagne op een Europees platform meten? Welke kanalen ga je gebruiken om dat uit te rollen? En hoe kan je dan zo’n campagne van top tot teen doormeten als er zoveel verschillende touchpoints zijn die niet op elkaar zijn ingericht?
Verandering in de behoefte en propositie
Inmiddels heeft wel een smartphone waarmee je overal foto’s kan maken. Dit heeft er voor Nikon voor gezorgd dat een deel van de behoefte van hun consumenten al vervuld werd en de behoefte veranderde. Het merk Nikon transformeert hierdoor qua propositie van een mass-media merk naar een niche doelgroep.
Olga heeft gedegen onderzoek gedaan om de nieuwe propositie succesvol neer te zetten, wat veel opgeleverd heeft. Vervolgens heeft Olga een Europees raamwerk neergezet rondom de tech- en datastrategie.
Europese aanpak
Olga legt je uit hoe ze zijn begonnen met de Europese aanpak en de strategie. Wat zij belangrijk vond was het stapje voor stapje aanpakken en hierbij te achterhalen wat bijvoorbeeld de behoefte is en wat de pijnpunten zijn. Daarnaast vertelt ze je ook over de belangrijkste stappen en fases die ze hebben doorlopen.
Balans tussen lokaal en centraal
Hoe vind je de lijn tussen wat je wel en niet acceptabel vindt op lokaal level en hoe vind je de balans tussen lokaal en centraal? In de podcast deelt Olga hoe zij hiervoor de oplossing hebben gevonden en hoe zij iemand met een lokale rol een centrale verantwoordelijkheid hebben gegeven.
Kennis die je in huis moet hebben
Het begrijpen en kennis hebben van de consument is volgens Olga heel belangrijk. Wat is volgens haar nog meer belangrijke kennis om te hebben? En hoe belangrijk is de technische kennis voor de marketeer?
Waardevolle tips
Afsluitend van de podcast deelt Olga haar gouden tips met je. Dit en nog veel meer hoor je in deze nieuwste podcast!
Klik hieronder om de podcast te beluisteren:
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!