Palm volgt ‘bierrevolutie van nu’ en lanceert laag-alcoholische IPA

‘Session IPA’ wordt hét bierwoord van 2019, bierconsument wil veel smaak maar weinig alcohol.

De Session IPA-trend
Palm

‘We bewegen mee in een belangrijke biertrend.’ Dat is letterlijk de boodschap van Palm (het biermerk dat sinds 2016 in handen is van Bavaria, nu Swinkels Family Brewers). Het lanceert namelijk de Palm Session IPA, omschreven als ‘fris bitter bier dat een volle smaak combineert met een toegankelijk alcoholpercentage van slechts 3,5 procent’.

Swinkels Family Brewers ziet ‘Session IPA’ als een van de grootste trends in de speciaalbiermarkt op dit moment. ‘Naar verwachting zal deze ontwikkeling in 2019 sterk doorzetten.’

Onderzoek toont aan...

De brouwers uit Lieshout halen resultaten uit het onlangs gepubliceerde Nationaal Bieronderzoek aan. Daaruit blijkt dat één op de drie drinkers van speciaalbier dit jaar zal kiezen voor een product met minder alcohol.

Pack

Om nieuwe consumenten aan te trekken, heeft Palm gekozen voor de Session IPA gekozen voor een fel oranje design. Het bier is vanaf nu – uitsluitend in Nederland - verkrijgbaar in de supermarkt in een 4x33cl-verpakking á 3,99 euro. In de horeca wordt het amber bier geïntroduceerd op vat met een eigen glas.

De nieuwe Palm-variant wordt ondersteund via een tv-campagne, winkelvloermateriaal en activaties.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie