Overslaan en naar de inhoud gaan

Nike koopt 'schoenenbedrijf voor de metaverse'

RTFKT Studios ontwikkelt schoenen en NFT's en verkoopt die via avatars in een metaverse-omgeving.
RTFKT
© Afbeelding: RTFKT
RTFKT
© Afbeelding: RTFKT

Nike heeft RTFKT Studios overgenomen, meldt het bedrijf in een blogpost. RTFKT Studios is een merk dat 'de volgende generatie collectibles'' ontwikkelt die 'cultuur en gaming' samenvoegen. De studio wordt onderdeel van Nike, dat met de overname laat zien de metaverse serieus te nemen. 

related partner content for mobile comes here

RTFKT Studio's haalde in februari het nieuws toen het een samenwerking sloot met een bekende tiener en echte schoenen verkocht met een bijbehorende NFT. Een NFT is een Non-Fungible Token, oftewel een digitaal kunstwerk waarvan de eigenaar bekend is. De NFT in kwestie was een paar digitale schoenen. RTFKT Studios verkocht honderden paren exclusieve schoenen in een paar minuten. 

Virtuele schoenen in de echte wereld

De studio haalde onlangs ook het nieuws door zijn digitale schoenen te projecteren in een echte omgeving, op echte personen. Zij waren niet herkenbaar omdat hun hoofden digitale gezichten hadden. Volgens Nike en RTFKT Studios zijn er veel mogelijkheden te ontwikkelen rondom virtuele schoenen in de echte wereld. 

Nike geeft niet aan hoeveel het betaald heeft voor RTFKT Studios. Opvallend is dat Nike het logo van de studio in een gif plaatst met de logo's van Nike zelf, Jumpman en Converse. Dat zijn wereldbekende merken met een geschiedenis van tientallen jaren, waar RTFKT Studio's in januari 2020 is opgericht. Nike heeft dus hoge verwachtingen van RTFKT Studios, schrijft The Verge

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in