Overslaan en naar de inhoud gaan

Maryam Boonstra (PostNL): ‘We gaan niet mee in het prijsgevecht’

CMO Studio | PostNL heeft meer concurrenten dan ooit. ‘Wij moeten het hebben van betrouwbaarheid en premium dienstverlening.’
Maryam Boonstra - PostNL
Maryam Boonstra - PostNL
© Videoproductie: JTD Producties
Maryam Boonstra - PostNL
Maryam Boonstra - PostNL
© Videoproductie: JTD Producties

PostNL is marktleider, maar verre van alleen. Naast bestaande concurrenten als DHL, DPD, UPS, GLS en Fedex, betreden steeds meer nieuwe spelers de markt, zoals Budbee, Trunkrs, Homerr en Red je pakketje. Nog maar te zwijgen van flitsbezorgers zoals Gorillas, Getir en Flink, die concurreren met PostNL food fulfilment. Het merkonderscheid wordt kortom steeds belangrijker dan vroeger. Wat zijn die onderscheidende kenmerken van PostNL? Op welke manier denkt het merk toegevoegde waarde te kunnen bieden?

related partner content for mobile comes here

In de zeventiende aflevering van CMO Studio, de video- en podcastrubriek over marketing van Adformatie, bespreken we met Maryam Boonstra, Manager Marketing en Channels bij PostNL, de actualiteit van het marketingvak, gaan we in op het laatste marketing- en merknieuws van PostNL én roept ze ‘De Winnaar van de Week’ uit. Daarna gaat ze dieper in op de marketingstrategie van PostNL.

Bekijk de aflevering hieronder, of beluister hem als podcast via je favoriete podcast-app. (Te beluisteren via Spotify, Apple Podcast en Google Podcast.)

(Meer uitgebreide thema-agenda onder de video.)

 

 

CMO Studio #17: Maryam Boonstra (PostNL)

Thema’s in deze aflevering van CMO Studio:

Cosmeticabedrijf Lush trekt zich terug van Facebook, Instagram, Snapchat, WhatsApp en TikTok, tot deze platformen hun gebruikers een veilige omgeving kunnen bieden. Ook iets voor PostNL?

BVA zet zijn handtekening onder SER Charter Diversiteit en zich op die manier in te zetten voor meer diversiteit en inclusie in marketing. Papieren tijger-alarm?

Black Friday is ook dit jaar weer compleet gekkenhuis voor PostNL. Welke verbeteringen heeft de pakketbezorger doorgevoerd naar aanleiding van learnings van de BF-drukte in voorgaande jaren?

PostNL liet recent een onderzoek uitvoeren naar de kracht van direct mail, uiteraard bedoeld om (via een whitepaper) adverteerders te overtuigen. Is dat nodig?

Winnaar van de week.

De groeispurt voor pakketten heeft PostNL voor een goed deel in de schoot geworpen gekregen. Wat gaat Boonstra doen om de groei vast te houden?

De concurrentie van PostNL is inmiddels een veelkoppig monster. De marktleider wordt onder meer op prijs aangevallen. Gaat Boonstra daarin mee?

De marketingwijsheid van de week.

Terugkijken

CMO Studio #1: Pieter Smeets (ASN Bank): ‘Duurzaam moet niet te moeilijk zijn'

CMO Studio #2: Merijn Everaarts (Dopper): ‘Groei is een superslecht model’

CMO Studio #3: Frans Leenaars (TUI): ‘Sinds de persco van 11 mei is de deksel eraf'

CMO Studio #4: Leo Hensen (T-Mobile): ‘We zijn naar één marketingteam gegaan waarin we vier merken managen’

CMO Studio #5: David Verschoor (Hartstichting): ‘De traan is totaal niet meer onderscheidend’

CMO Studio #6: Greo Belgers (Triodos): ‘We werden als elitair gezien’

CMO Studio #7: Thecla Schaeffer (Tony’s): ‘Nederlandse reclame, het blijft altijd bij leuke kleine verhaaltjes’

CMO Studio #8: Marcel Aalders (CarpetRight): 'Marketeers moeten de taal van sales en van de CFO spreken'

CMO Studio #9: Bas Bisschops (ABN Amro): ‘Data niet alleen leidend in performance-marketing, maar ook in strategische besluitvorming'

CMO Studio #10: Corné Hoogendoorn (Corendon): ‘Wij voorspellen wat iemands volgende vakantie wordt’

CMO Studio #11: Dorkas Koenen (Rabobank): ‘Marketeers moeten littekens oplopen’

CMO Studio #12: Nienke van de Streek (Aldi): ‘Balen dat de Consumentenbond ons niet uitriep tot de goedkoopste’

CMO Studio #13: Patrick Kuijsters (Volksbank): 'Onze merkstrategie creëert veel samenhang'

CMO Studio #14: Johan van der Zanden (Albert Heijn): ‘De volgende kerstcommercial is anders dan anders’

CMO Studio #15: Andy Mosmans (Unknown Group): ‘Wij helpen oprichters hun roeping te realiseren’

CMO Studio #16: Rosella Passier (KNVB): 'Het magische oranjegevoel moet weer tot leven komen'

CMO Studio ontvangt binnenkort Brenda Smith (A.S. Watson) en Els Dijkhuizen (Heineken Nederland)

CMO Day

CMO Studio is dé contentserie voor de CMO Community van Adformatie. Onder de vlag van CMO Community organiseren we verschillende live events, waaronder ook de CMO Day op 17 mei 2022.

House of Executives

De CMO Community maakt onderdeel uit van House of Executives. Dat is een label van Sijthoff Media dat gespecialiseerd is in het opbouwen en onderhouden van boardroom-netwerken voor CFO, CHRO, CIO, CMO en M&A. House of Executives ontplooit activiteiten voor C-level-executives uit het bedrijfsleven en de overheid in Nederland en België.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in