Go for it! Hoe inspireer je iedereen om fit te worden, op welke manier dan ook? In de serie Marketingbazen, geproduceerd door Big Shots in samenwerking met NIMA Young Professionals, geven de beste marketeers van Nederland superslimme inzichten aan de hand van hun eigen producten.
Les 1: Wees duidelijk
Keep it simple en focus je op de goede uitvoering. “Maak dingen niet onnodig ingewikkeld.” Zorg voor een duidelijke call-to-action, zeg waarvoor je staat zodat consumenten dat ook kunnen begrijpen.
Les 2: Weet waarin je excelleert
Focus je op je sterktes. Het model van Treacy en Wiersema hanteert drie waardestrategieën waarbij ‘operational excellence’ het beste bij Basic-Fit past. “Aan het einde van de dag als wij een keuze moeten maken dan kiezen wij altijd voor operational excellence.”
Les 3: Wees compromisloos
Je moet er echt voor de volle 100% voor gaan. “Campagnes, creatives moeten geen heidagen worden waarin maar input geeft tot het uiteindelijk een compromis campagne wordt. Als je geen keuzes durft te maken zal het nooit een opvallende campagne zijn en zal je nooit het verschil kunnen maken.”
NIMA Young Professionals inspireert young marketingprofessionals onder andere door een kijkje in de keuken van A-Merken tijdens de Top Marketing Tours-events. In 2019 zijn ze te gast bij Hema, Blijdorp, Jumbo, Nationale Nederlanden en KLM. Lid worden, en hun evenementen bijwonen? Check NIMA.nl.
Big Shots is een online video-agency uit Amsterdam die werkt volgens het credo 'Make It Worth Sharing'. Onderverdeeld in de specialisaties Campagnes, Series, Corporate en We Explain, biedt Big Shots bureaus, merken en publishers creatieve en onderscheidende films en series, gemaakt voor het digitale tijdperk. Meer zien? Check Bigshots.nl.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!