Marketing is als vrouwen...

Door gastblogger Dennis Kramer.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Wat doe je als marketeer als je een product in de aanbieding doet? Je probeert je aanbieding zo aantrekkelijk mogelijk te maken. Het product zelf wordt fantastisch gepresenteerd, het verhaal erbij is zo verleidelijk als maar kan en ook een incentive ontbreekt natuurlijk niet.

Wat doen vrouwen als ze ovuleren en dus biologisch gezien een eitje in de 'aanbieding' hebben? Precies. Ze proberen zich zo aantrekkelijk mogelijk te maken. De lippen worden lekker rood gestift, er gaat wat extra blingbling om en die extra hoge hakken, die normaal gesproken alleen aangetrokken worden als ze uitgaan, gaan om de voeten.

Dit verzin ik niet ter plekke, maar dat blijkt uit een - als ik het goed heb Engels - onderzoek waarover ik vanmorgen hoorde bij Evers op 538. Dit gedrag van vrouwen is dus biologisch bepaald.

Het is niet zo gek dat merken hetzelfde doen als de ? in ieder geval Engelse ? vrouwen. Merken zijn tenslotte net volgens menig marketeer. Als dat nou zo is dan, dan?.. Is marketing dan eigenlijk niet gewoon biologie? Is de bioloog dan eigenlijk niet de marketeer van de toekomst? Is marketing eigenlijk niet gewoon een kweste van x & y chromosomen. Is Midas Dekker dan eigenlijk niet de terechte opvolger van Andrea Ragnetti als reclameman van het jaar 2006?

Ok, ik draaf door?.. Maar terwijl ik dit typ vraag ik me serieus af of het niet eens tijd is voor een herdefinitie van wat ? in de breedste zin van het woord ? is en wat het betekent voor organisaties en consumenten nu en vooral in de nabije toekomst? Wie wil er meedenken?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie