Overslaan en naar de inhoud gaan

Lush is 'klaar met algoritmes' en stopt direct met zijn social media-accounts

Het meest opmerkelijke en bijzondere werk op sociale media, door The Best Social Media.
Lush-header
Lush-header

Het Britse cosmetica-merk Lush stopt per direct met alle Britse social media-kanalen. Ze zijn naar eigen zeggen “klaar met het gevecht tegen de platformen”.

related partner content for mobile comes here

1. Lush kondigde het nieuws met deze tweet aan:

2. Ze communiceren vanaf nu alleen nog met de hashtag #lush.

3. Ook vinden ze het de hoogste tijd om op andere plekken met klanten in gesprek te gaan.

4. Ze stoppen per direct, maar je kon een paar dagen vragen stellen via social media.

5. Wat ze hierna gaan doen, is nog niet bekend.

6. Het is een opmerkelijke stap, want Lush heeft gigantisch veel volgers. Toch stoppen ze met Twitter, Instagram en Facebook.

Lush Instagram

7. De social media-accounts van Lush in andere landen blijven nog wel bestaan. Ook Lush Nederland heeft nog niet laten weten of ze ook gaan stoppen met social media.

8. Fans van Lush kunnen het nieuws nauwelijks geloven.

9. En ook marketeers begrijpen de stap ook niet helemaal.

10. Oprichter van The Best Social Media Diederik Broekhuizen sprak vanochtend met BNR over de opmerkelijke stap van Lush.

Klik hier (vanaf 09:34)

In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Steve van Velzen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Flush

Heel verstandig om te stoppen met die vegaarbakken van domheid en wansmaak

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in