Het Britse cosmetica-merk Lush stopt per direct met alle Britse social media-kanalen. Ze zijn naar eigen zeggen “klaar met het gevecht tegen de platformen”.
1. Lush kondigde het nieuws met deze tweet aan:
2. Ze communiceren vanaf nu alleen nog met de hashtag #lush.
3. Ook vinden ze het de hoogste tijd om op andere plekken met klanten in gesprek te gaan.
4. Ze stoppen per direct, maar je kon een paar dagen vragen stellen via social media.
5. Wat ze hierna gaan doen, is nog niet bekend.
6. Het is een opmerkelijke stap, want Lush heeft gigantisch veel volgers. Toch stoppen ze met Twitter, Instagram en Facebook.
7. De social media-accounts van Lush in andere landen blijven nog wel bestaan. Ook Lush Nederland heeft nog niet laten weten of ze ook gaan stoppen met social media.
8. Fans van Lush kunnen het nieuws nauwelijks geloven.
9. En ook marketeers begrijpen de stap ook niet helemaal.
10. Oprichter van The Best Social Media Diederik Broekhuizen sprak vanochtend met BNR over de opmerkelijke stap van Lush.
Klik hier (vanaf 09:34)
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Steve van Velzen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!