Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl verandert ‘Delicieux’ in ‘Deluxe’

De uitspraak van ‘Delicieux’ was in andere Lidl-landen een probleem. Het wordt nu ‘Deluxe’.
Deluxe
Deluxe

Het ‘feestdagenhuismerk’ van Lidl, Delicieux, dat gevoerd wordt om net even wat luxere producten aan de man te brengen tijdens feestdagen, is niet meer. Dat wil zeggen, het wordt vervangen door ‘Deluxe’. Het in Nederland bedachte huismerk (zo’n 15 jaar geleden), bleek zo’n succes dat andere Lidl-landen volgden. Lidl: ‘Maar de uitspraak was een probleem. Delicieux verandert daarom in Deluxe.’ De supermarkt belooft dat er behalve de naam verder niets verandert. De rename wordt in deze commercial (bureau: Joe Public), bekend gemaakt:

related partner content for mobile comes here

Lente met Deluxe! Dat is luxe voor iedereen! ?

Koopintentie

Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl, zegt dat jarenlange merkbouw aan Delicieux zijn vruchten heeft afgeworpen. ‘Het is het bekendste merk van Lidl én het bekendste feestdagenhuismerk van alle supermarkten. Met een bekendheid van gemiddeld 80 procent bij de Nederlandse consument en een koopintentie van gemiddeld 60 procent scoren we extreem hoog.’

De Vries-Goosen verwacht niet dat met de naamsverandering het succes zal inzakken. ‘Het merk is van zichzelf inmiddels krachtig genoeg. En bovendien geldt dat in deze dure tijden betaalbare luxe meer dan ooit welkom is.’

Dineren met Deluxe
Dineren met Deluxe

Deluxe everywhere

Het is de tijd van de lentemagazines van de supermarkten, die van Lidl staat – vanzelfsprekend – vol met Deluxe-producten en recepten. De campagne is – los van bovenstaande tvc die zondag live gaat - verder doorvertaald naar printadvertenties in magazines en kranten, (D)OOH, radio en online uitingen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in