Het ‘feestdagenhuismerk’ van Lidl, Delicieux, dat gevoerd wordt om net even wat luxere producten aan de man te brengen tijdens feestdagen, is niet meer. Dat wil zeggen, het wordt vervangen door ‘Deluxe’. Het in Nederland bedachte huismerk (zo’n 15 jaar geleden), bleek zo’n succes dat andere Lidl-landen volgden. Lidl: ‘Maar de uitspraak was een probleem. Delicieux verandert daarom in Deluxe.’ De supermarkt belooft dat er behalve de naam verder niets verandert. De rename wordt in deze commercial (bureau: Joe Public), bekend gemaakt:
Koopintentie
Jorieke de Vries-Goosen, Head of Marketing Lidl, zegt dat jarenlange merkbouw aan Delicieux zijn vruchten heeft afgeworpen. ‘Het is het bekendste merk van Lidl én het bekendste feestdagenhuismerk van alle supermarkten. Met een bekendheid van gemiddeld 80 procent bij de Nederlandse consument en een koopintentie van gemiddeld 60 procent scoren we extreem hoog.’
De Vries-Goosen verwacht niet dat met de naamsverandering het succes zal inzakken. ‘Het merk is van zichzelf inmiddels krachtig genoeg. En bovendien geldt dat in deze dure tijden betaalbare luxe meer dan ooit welkom is.’
Deluxe everywhere
Het is de tijd van de lentemagazines van de supermarkten, die van Lidl staat – vanzelfsprekend – vol met Deluxe-producten en recepten. De campagne is – los van bovenstaande tvc die zondag live gaat - verder doorvertaald naar printadvertenties in magazines en kranten, (D)OOH, radio en online uitingen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!