KPN introduceert nieuw merk Simyo in Nederland

KPN heeft vandaag een nieuw merk op de Nederlandse markt voor mobiele telefonie geïntroduceerd.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Met wil het telecomconcern mensen bereiken die alleen maar willen bellen en sms-en. KPN zegt daarmee vooral op dertigplussers te mikken.

Simyo bestaat al in België en Duitsland onder de KPN-vlag. Deze introducties zijn 'vrij succesvol' geweest, aldus commercieel directeur M. Visser van KPN.

Het 'no-nonsense' concept wordt uitsluitend verkocht via internet. Voor 5 euro krijgen kopers een sim-kaart thuisgestuurd, waarna tegen vaste tarieven bellen en het versturen van
tekstberichten mogelijk is.

Klanten moeten zelf voor de mobiele telefoon zorgen. Geavanceerde datadiensten (internet, e-mail) zijn uitgesloten.

Van een ommezwaai in de strategie om klanten aan nieuwe diensten te krijgen, zoals UMTS-telefonie, is volgens KPN geen sprake.

'We zijn nu op een punt aanbeland dat je zestien miljoen mensen niet over een kam kunt scheren', aldus Visser. Hij verwacht niet dat Simyo de andere merken van KPN (KPN, Hi en straks Telfort) in de weg gaat zitten. 'Wij richten ons hier op een andere doelgroep'.

Vaag bleef wie KPN precies wil bereiken met Simyo. Het merk past volgens het concern in de concepten die onder meer supermarktbedrijf Aldi, de luchtvaartmaatschappij easyJet en Rabobank-dochter Alex (beleggen) hebben neergezet.

KPN is niet de eerste telecomonderneming die zich specifiek richt op mensen die alleen willen bellen en sms-en. Vodafone begon eerder deze maand met de verkoop van Vodafone Simply onder de leus 'geen toeters, wel bellen'.

KPN zit met zijn Simyo-tarieven onder die van Vodafone, maar zijn Britse concurrent subsidieert wel de aanschaf van een telefoon.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie