Voor de halve finale van Oranje bij het EK Voetbal was er een groot aantal merken dat inhaakte op de wedstrijd tegen de Engelsen, zie ook het overzicht van Adformatie.
Inhaken op een nederlaag vraagt over het algemeen wat meer moed. Kort na de wedstrijd stal Netflix de show met een eenvoudige post op Instagram .
Netflix: als je bepaalde collega's the day after even niet wil spreken
Plus ziet er het voordeel maar van in
Plus was de eerste supermarkt die uitpakte met een EK-campagne. Het presenteerde de 'Buurthempies', en Wesley Sneijder en Wesly Bronkhorst brachten een speciaal nummer uit.
Plus was ook de eerste supermarkt die met een filmpje afscheid nam van het EK. Het eindigde uiteraard met het voordeel van Plus.
Echt Hema
Hema deed het geheel passend in de stijl van zijn merkcommunicatie en hield het praktisch en humoristisch.
Als de Oranjebewaarder even niet oplet....
Jumbo neemt met een droevig juichhesje afscheid van het EK. De Oranjebewaarder lette even niet op in de laatste seconde van de regliere speeltijd.
Troostvoer bij Domino's
Domino's volgde het EK goed dit jaar op de socials. Na de uitschakeling rest er niets anders dan een vette troostmaaltijd.