Het einde van het jaar is in zicht. Hoog tijd om terug te blikken op de hoogtepunten van het afgelopen jaar. En hoe kan dat beter worden gedaan dan met inhakers van (Nederlandse) bedrijven? Er is een hoop gebeurd en bedrijven wisten daar zo nu en dan grandioos op in te haken.
Het jaar 2021 begon met een laagje sneeuw op de wegen en daar wisten Chocomel en TUI meteen op in te haken.
Clubhouse was dé app waar menig mens dit jaar enthousiast van werd. Net als Lidl, maar dan met een ander clubhouse.
Een moment dat niet snel zal worden vergeten: 'functie elders'. Hema wist er destijds razendsnel op in te haken.
Ieder jaar is 1 april weer dé dag waar bedrijven maar al te graag op willen inhaken. Zo ook Volkswagen, Flügel en Coolblue.
De persconferenties vroegen er soms gewoon om. Want toen Mark Rutte begon over 'het schrappen van de bitterbal', was daar Kwekkeboom om dat tegen te spreken.
Social media kleurde oranje tijdens het EK. Niet alleen de spelers, maar ook bedrijven waren op dreef. De Efteling en EasyToys bijvoorbeeld.
En uiteraard werd er aandacht besteed aan de Pride Week. KLM vloog dit jaar in stijl.
De Netflix-serie Squid Game was (en is nog steeds) razend populair. Er werd massaal op ingehaakt, ook door Netflix zelf.
@netflix don't move!!! #squidgame #netflix
♬ original sound - Netflix
Nog niet heel lang geleden verschenen er ineens een hoop 'red flags' op social media. Jumbo en Twitter wisten er wel raad mee.
Eerder kerstvakantie
Misschien niet het leukste nieuws om mee af te sluiten, maar bij de laatste persconferentie werd vermeld dat de basisscholen een week eerder kerstvakantie hebben in verband met corona. Toch wist bol.com er op in te haken, op een manier waardoor men er toch nog even om kan lachen.
In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Julia van Hout.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!