Overslaan en naar de inhoud gaan

GM pauzeert als eerste grote merk de inkoop van advertenties op Twitter

Het automerk zegt duidelijkheid te willen over de koers van Twitter, dat deze week een nieuwe eigenaar kreeg in de vorm van Elon Musk.
General Motors shutterstock
Een autofabriek van General Motors
© Afbeelding: Shutterstock
General Motors shutterstock
Een autofabriek van General Motors
© Afbeelding: Shutterstock

Automaker General Motors (GM) pauzeert als eerste grote merk het inkopen van advertenties op Twitter. GM bevestigt het besluit tegenover Amerikaanse media en wil van Twitter duidelijkheid over de richting van het socialmediaplatform nu Elon Musk aan het roer staat.

related partner content for mobile comes here

Musk, de rijkste persoon op aarde, is sinds donderdagnacht officieel eigenaar van Twitter en ontsloeg direct een groot deel van de bedrijfstop. Ook zou hij volgens Amerikaanse media 25 tot 75 procent van het Twitter-personeel willen ontslaan. 

'Normale stap'

GM is het moederbedrijf van automerken als GNC, Chevrolet en Cadillac. Het merk zegt in een statement in gesprek te zijn met Twitter en noemt het pauzeren van zijn advertentie-inkoop een tijdelijke en normale stap. De klantenservice blijft ondertussen gewoon actief op Twitter, meldt GM aan media als The Wall Street Journal

Adverteerders te vriend houden

Musk wil de inkomsten van Twitter op verschillende manieren verhogen. Zo denkt de kersverse eigenaar van het socialmediaplatform erover na om de maandprijs van het Twitter Blue-abonnement te verhogen van 3 naar 20 dollar per maand. Als compensatie voor die prijsverhoging zouden abonnees een vinkje krijgen, dus een geverifieerd account. Twitter-gebruikers die al gratis een vinkje gekregen hebben als bevestiging van hun autoriteit, blijven naar verluidt niet buiten schot. Zij zouden de portemonnee moeten trekken om het vinkje te behouden. Het plan kan tot dusver op veel kritiek rekenen. 

Twitter moet ook meer adverteerders aantrekken om meer inkomsten te behalen, stelde Musk. Hij stuurde daarom op zijn eerste werkdag als ceo van Twitter een brief naar grote adverteerders om hen gerust te stellen over de toekomst van het socialmediaplatform. In die brief staat onder meer dat Twitter het 'meest gerespecteerde advertentieplatform' moet worden. Dat GM daags erna zijn advertentie-inkoop pauzeert, is volgens technologie-analist Dan Ives geen goede binnenkomer. Hij zegt tegen CNN te verwachten dat meer merken hun advertentiestrategie voor Twitter zullen pauzeren. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in