Het is oktober! En waar de meeste mensen vooral denken aan Jobtober, Stoptober of Halloween heeft het brand publishing bureau Fresh Bridge een heel ander plan. Zij doen namelijk voor het tweede jaar op rij aan #Stocktober. Stocktober? Wat is dat? Voor degene die bekend zijn met de, vaak hilarische en overduidelijk in scene gezette, stockfoto’s hebben wij een mooi verhaal…
1. De hele maand oktober communiceert Fresh Bridge alleen nog maar via stockfoto’s, maar dan nagemaakt.
2. Dit houdt in dat alle foto’s die zij op social media plaatsen geïmiteerde stockfoto’s zijn. Herken je ze?
3. Waarom zij dit doen? Ze vechten tegen de ‘authenticiteit’ van merken die beweren dat ze echt en uniek zijn, maar ondertussen Shutterstock leeghalen.
“We zijn van mening dat stockfoto’s niet thuishoren in een content strategie. Het is per definitie content die niet echt of authentiek is. Daar prikt iedere doelgroep snel doorheen.”, aldus Chris Derksen, Senior Client Lead bij Fresh Bridge.
4. Volgens Fresh Bridge gaat het in marketingcommunicatie steeds meer om storytelling, verhaal en vertrouwen van de consument in een merk. Dit kan alleen bereikt worden wanneer er ook alleen wordt gecommuniceerd met echte beelden, geen nagemaakte emoties.
5. Daarnaast geven ze aan dat ze er gewoon niet van houden en dat het nep is. En daar hebben ze wel een punt.
6. En daarnaast levert het een (h)eerlijke reeks overdreven foto’s waar zij geen genoeg van kunnen krijgen! Volg #stocktober voor meer van deze prachtplaatjes.
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Simone Smit.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Groeten Roderick