League of Legends – Honey fruit
Bureau: BBH Singapore
In de game League of Legends (LOL) – dagelijks door 8 miljoen mensen gespeeld – bestaat er een levensreddend fruit. Om buzz te creëren rondom de Aziatische lancering van een mobiele versie van LOL, bracht een sterrenchef dit Honey Fruit tot leven zodat fans en influencers het in real life konden proeven. De campagne zorgen voor miljoenen social- en media-impressies en de mobile game stormde naar plek 1 in de App Store. Bekroond op de D&AD Awards.
Heinz – The Ketchup Puzzle
Bureau: Rethink
Toen op het dieptepunt van de pandemie zelfisolatie de norm werd, steeg de populariteit van de good old legpuzzel gigantisch. Dat inspireerde Heinz tot het lanceren van een op het oog onmogelijk puzzelavontuur: 570 stukjes, allemaal in hetzelfde ketchup-rood. Wie zin had in de uitdaging, kon een reactie achterlaten op Heinz’ social feeds om een van de puzzels te winnen.
De respons was zo gigantisch dat Heinz besloot ‘m te gaan verkopen. De limited edition oplage van 7000 stuks was in een week verkocht, de opbrengst ging naar het goede doel. Goed voor zilver in Cannes.
Mastercard – True Name
Bureau: McCann
Voor mensen uit de LGBTQIA+-gemeenschap is de naam op hun creditcard vaak geen afspiegeling van hun identiteit. Dat kan pijn en soms ook moeilijkheden veroorzaken. Met True Name laat Mastercard mensen zelf kiezen. Wat begon als een marketingactie groeide uit tot een uniek product dat een complete bedrijfstak veranderde. De campagne won goud in Cannes.
BrandActivation.com, een blog van BrandBase, selecteert elke maand drie inspirerende brand activation-cases voor Adformatie. In januari wordt het allerbeste werk van het jaar gekozen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!