Dit is de complete line-up van MarketingLive! 2024

Professor Jan Eeckhout, Daniel Gebler (Picnic) en Pia Ghosh (Google) completeren het programma van MarketingLive!

Adformatie organiseert op 14 november in samenwerking met de Via en BvA het congres MarketingLive!. Tijdens deze dag draait alles om nieuwe perspectieven op marketing en effectiviteit. Na Nicole Freid (Hak), Brenda Smith (AS Watson), Tim van der Wiel (GoSpooky) en ontwerper Babette Porcelijn hebben ook professor Jan Eeckhout, Daniel Gebler (Picnic), Pia Gosh & Caio Frenchi (Google) toegezegd. Zij zijn als keynote op het hoofdpodium van Circa Amsterdam te zien.

Daarnaast kunnen bezoekers van het congres verdiepingssessies bijwonnen van onder meer Lucas Maes (Toyota) en Brenda Kompier. De middag sluit af met een netwerkborrel die overloopt in het avondprogramma; aansluitend worden in Circa Amsterdam de Effie Awards uitgereikt. 

Een overzicht van de keynotes op MarketingLive!: 

​​​​​​​Babette Porcelijn - Think Big Act Now: vergroot jouw positieve slagkracht

Hoe word jij aanjager worden van de duurzame transitie? Wat is verborgen impact? Hoe kun je effectief verduurzamen? Hoe krijg je alle stakeholders mee? En wat brengt het je?

Babette Porcelijn is ontwerper, oftewel ‘professioneel probleemoplosser’. Zij heeft Industrieel Ontwerpen gestudeerd aan de TU Delft (2001). Zij schreef boeken als ‘De verborgen impact’, ‘EcoPositief’ en ‘Happy 2050’.  Porcelijn is directeur van anbi-stichting Think Big Act Now, waarmee zij workshops en trainingen organiseert.

Brenda Smith: Een kijkje in de keuken bij de CMO of the Year 2024

Brenda Smith neemt ons mee in de reis die ze heeft afgelegd zowel op het marketing vlak, de succescase en het belang van visie, de rol van cultuur en leiderschap. Hoe krijg je mensen in beweging? En hoe blijf je groeien?

Smith is sinds 2018 director Marketing & Customer Experience bij AS Watson, moederbedrijf van onder andere Kruidvat en Trekpleister. Zij voert alle toplijsten aan het afgelopen jaar: ze werd verkozen tot de #1 in de Adformatie 50 lijst der Onmisbaren in marketing en werd verkozen tot Adformatie CMO of the Year.

Direct kaarten voor MarketingLive? Kijk hier voor tickets voor jou of voor gehele team. 

Tim van der Wiel - Marketing in 2025: Merken Bouwen in een Social-First Wereld

Social media is niet alleen de basis, het is de brandstof voor elke succesvolle marketingstrategie. In 2025 worden social-first merken de absolute winnaars. In deze keynote deelt Tim van der Wiel, oprichter van GoSpooky, het playbook voor merken die niet alleen relevant willen blijven, maar willen uitblinken. Ontdek hoe je een écht social-first merk wordt, met authentieke content die raakt, communities die meebouwen aan je merk, en social commerce die naadloos converteert. Dit is de blauwdruk voor merken die niet alleen zichtbaar willen zijn, maar willen leiden.

Tim van der Wiel, pas 26 jaar oud, is een pionier in de wereld van social media. Als oprichter van GoSpooky, een toonaangevend internationaal bureau, werkt hij voor grote namen als Amazon, Nike en Dior. Zijn visie en expertise maken hem een veelgevraagd spreker en bestuurslid.

Pia Ghosh & Caio Franchi (Google) – Unseen is unsold

Pia Ghosh is head of Creative Strategy voor Google Creative Works. Zij leidt Googles inspanningen om innovatief werk te stimuleren dat zich op het snijvlak van data, technologie en creativiteit bevindt met merken in de Noord-Europese regio. Zij leidt ook de DEI-inspanningen om reclame eerlijker te maken – campagne voor campagne.

Caio Franchi’s creatieve reis begon op een andere manier: van creatief coderen tot creatief regisseren, waarbij ontwerpprincipes en technologie worden gebruikt om aantrekkelijke, innovatieve en verhalen te creëren die connectie tussen mensen en merken opbouwen.

Nicole Freid (Hak) - Meervoudige waardecreatie: marketing voor alle stakeholders

Nicole Freid heeft door de jaren heen steeds meer geleerd dat marketing niet uitsluitend gaat over het vervullen van behoeften van de consument, maar van alle stakeholders. Dit betekent ook klanten en leveranciers, moeder natuur, de volksgezondheid, werknemers, het management team, aandeelhouders, overheden, enzovoort. Pas wanneer de merkpropositie van waarde is voor al deze stakeholders, kan maximaal en duurzaam resultaat worden geboekt en meervoudige waarde worden gecreëerd.

Deze bredere blik op marketing en interesse voor het grotere plaatje heeft ervoor gezorgd dat de stap naar CEO voor haar een hele logische was. In de rol van CEO bedient zij namelijk ook de belangen van een grote set stakeholders. Bij HAK doet Nicole dit in een omgeving waar het merk een grote waarde vervult en een hefboom is voor de business, waardoor zij zich met haar marketingachtergrond nog steeds als een vis in het water voelt.

Professor Jan Eeckhout - De Winstparadox

Sinds 1980 beleeft de wereldeconomie een fundamentele transformatie. Winsten en beurswaarderingen groeien sneller dan ooit, schijnbaar een teken van economische groei en vooruitgang. Maar tegelijk zien we dat lonen voor productie en dienstenwerkers stagneren, dat arbeidsdynamisme en arbeidsdeelname dalen, en dat het aantal startup bedrijven afneemt. De winstparadox vraagt wat er aan de hand is met de wereldeconomie.

Jan Eeckhout is ICREA-onderzoeksprofessor Economie aan de UPF Barcelona. Hij bestudeert de macro-economische implicaties van marktmacht en de economie van arbeidsmarkten en steden. Zijn onderzoek is gepubliceerd in toonaangevende economische tijdschriften en hij is de auteur van het boek 'The Profit Paradox.'

Daniel Gebler (CTO Picnic) - Futureproof Your Marketing: Reinvent, Adapt, Thrive

Daniel Gebler is CTO van Picnic, ’s werelds snelst groeiende online supermarkt die boodschappen doen eenvoudig, leuk en betaalbaar maakt voor iedereen. Daarvoor was hij Director R&D van Fredhopper, verantwoordelijk voor de product- en technologieroutekaart en gaf hij leiding aan engineeringteams in Amsterdam en Sofia. In een fireside chat gaat hij samen met de zaal op zoek naar hoe je volgend jaar echt het verschil kan maken als marketeer en/of ondernemer. 

Marketing & EffieLive! is de afgelopen jaren uitgegroeid tot het jaarlijkse moment waar adverteerders, bureau en mediawereld elkaar ontmoeten, kennisdelen en het vakgebied vieren. De hele dag draait compleet om marketingeffectiviteit. Meer weten over het programma of meteen tickets bestellen? Kijk op Marketing & Effie Live (marketingeffielive.nl)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie