Overslaan en naar de inhoud gaan

CDA-campagne met stortvloed emoji's: 'Onverdraaglijke debilisering van de politiek'

Het meest opmerkelijke werk op sociale media van de afgelopen week, door The Best Social Media.
Header
Header

De Tweede Kamerverkiezingen komen eraan. Een extra belangrijke periode voor politieke partijen om zich van hun beste kant te laten zien. Social media is natuurlijk dé plek om een jongere doelgroep te kunnen bereiken. Toch lijken niet alle politieke partijen helemaal te weten hoe ze dat moeten aanpakken. Het CDA heeft namelijk besloten om zich volledig te focussen op het gebruik van emoji's. Maar dat mensen daar nou nét niet op zitten te wachten, blijkt wel uit de kritiek die ontstaat op recente posts van het CDA.

related partner content for mobile comes here

Onlangs plaatste het CDA dit bericht op Twitter. Naast de overvloed aan emoji's zal dit menig mens doen denken aan de 'Xenos-quotes' voor aan de muur.

De post zorgde voor een hoop kritiek.

Zou het waar zijn?

Twitteraars gaan ermee aan de haal.

Mocht je denken dat dit een eenmalige blunder was, dan heb je het helaas mis. Al eerder plaatste het CDA namelijk dít.

Zou het de stagiair zijn geweest?

Succesvol is het in ieder geval nog niet.

Tot slot zou dit goed nieuws zijn voor de aankomende posts van het CDA.

Over The Best Social Media.

In samenwerking met de Adformatie deelt The Best Social Media wekelijks een artikel over (Nederlandse) merken op social media. Het artikel van deze week werd geschreven door Sophie van der Hoeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in