Overslaan en naar de inhoud gaan

Aldi neemt afscheid van voice-over Diederik Ebbinge en introduceert 'AI-stem'

Kostenbesparing is de voornaamste reden, aldus Aldi’s nieuwe bureau Joe Public.
aldi stem
Stemacteur Diederik Ebbinge neemt na 3,5 jaar afscheid van de discounter.
aldi stem
Stemacteur Diederik Ebbinge neemt na 3,5 jaar afscheid van de discounter.

Aldi introduceert een nieuwe stem voor zijn radio- en tv-commercials. De voice-over is gebaseerd op het stemgeluid van tien vrouwelijke medewerkers van de discountketen. Met behulp van kunstmatige intelligentie is op basis van deze stemmen een (letterlijk) unieke stem ontwikkeld die sinds vorige week in de reclame-uitingen van Aldi te horen is.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Els Spin

Het kan aan mijn pc of oren liggen, maar wat mij betreft klinkt ze als de stem van de Hema... Een toontje hoger. Dat wel.

Robin Zuiderveld

Zouden er – buiten de bubbel A10 – daadwerkelijk veel mensen zijn geweest die Diederik Ebbinge herkenden, bij het horen van ‘Natuurlijk wel’?

Frank Goren

Els, je haalt me de woorden uit de mond.
Goed idee dit...en dan uitkomen bij een stem die lijkt op het specifieke Hema geluid. Zonde.

Els Spin

Robin, goed punt. Want voordat ik hoorde dat het Diederik Ebbinge was, dacht ik altijd Paul Groot te horen.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in