Aldi neemt afscheid van voice-over Diederik Ebbinge en introduceert 'AI-stem'
Kostenbesparing is de voornaamste reden, aldus Aldi’s nieuwe bureau Joe Public.
Aldi introduceert een nieuwe stem voor zijn radio- en tv-commercials. De voice-over is gebaseerd op het stemgeluid van tien vrouwelijke medewerkers van de discountketen. Met behulp van kunstmatige intelligentie is op basis van deze stemmen een (letterlijk) unieke stem ontwikkeld die sinds vorige week in de reclame-uitingen van Aldi te horen is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidHet kan aan mijn pc of oren liggen, maar wat mij betreft klinkt ze als de stem van de Hema... Een toontje hoger. Dat wel.
Zouden er – buiten de bubbel A10 – daadwerkelijk veel mensen zijn geweest die Diederik Ebbinge herkenden, bij het horen van ‘Natuurlijk wel’?
Els, je haalt me de woorden uit de mond.
Goed idee dit...en dan uitkomen bij een stem die lijkt op het specifieke Hema geluid. Zonde.
Robin, goed punt. Want voordat ik hoorde dat het Diederik Ebbinge was, dacht ik altijd Paul Groot te horen.