Steeds meer (sport)kledingmerken omarmen NFT's en 'de metaverse' om digitale kunst te verkopen en fysieke kleding te promoten. Nike kocht eerder deze week een startup die digitale schoenen aanprijst en Adidas maakt nu bekend speciale, fysieke kleding te gaan verkopen aan zijn nieuw op te richten 'NFT-community'.
De kledinglijn komt alleen beschikbaar voor eigenaren van Adidas 'Into the metaverse'-NFT's, oftewel Non-Fungible Tokens. Een NFT is het bewijs van eigenaarschap van een digitaal kunstwerk. Adidas' NFT's - waar op moment van schrijven nog geen beeldmateriaal van is - zijn alleen te kopen via cryptovaluta. Een NFT kost 0.2 Ethereum, dat op moment van schrijven zo'n zevenhonderd euro waard is.
Nieuwe fancommunity
Adidas wil tegenover The Verge niet aangeven hoeveel NFT's het gaat verkopen, en dus hoe groot (of exclusief) zijn nieuwe fancommunity wordt. Het sportmerk zegt dat NFT-kopers toegang krijgen tot 'digitale en fysieke' Adidas-producten en -ervaringen. De eerste twee producten die de verkoop ingaan, zijn een hoodie (boven dit artikel afgebeeld) en een beanie. Adidas belooft tegenover The Verge in de toekomst meer producten en diensten toe te voegen.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!