Overslaan en naar de inhoud gaan

Adidas' gaat NFT's en bijbehorende exclusieve kleding verkopen

Het sportmerk zegt zich 'in de metaverse' te bevinden en lanceert daarom digitale kunst én fysieke kleding.
Adidas NFT kleding
© Bron: Adidas
Adidas NFT kleding
© Bron: Adidas

Steeds meer (sport)kledingmerken omarmen NFT's en 'de metaverse' om digitale kunst te verkopen en fysieke kleding te promoten. Nike kocht eerder deze week een startup die digitale schoenen aanprijst en Adidas maakt nu bekend speciale, fysieke kleding te gaan verkopen aan zijn nieuw op te richten 'NFT-community'. 

related partner content for mobile comes here

De kledinglijn komt alleen beschikbaar voor eigenaren van Adidas 'Into the metaverse'-NFT's, oftewel Non-Fungible Tokens. Een NFT is het bewijs van eigenaarschap van een digitaal kunstwerk. Adidas' NFT's - waar op moment van schrijven nog geen beeldmateriaal van is - zijn alleen te kopen via cryptovaluta. Een NFT kost 0.2 Ethereum, dat op moment van schrijven zo'n zevenhonderd euro waard is. 

Nieuwe fancommunity

Adidas wil tegenover The Verge niet aangeven hoeveel NFT's het gaat verkopen, en dus hoe groot (of exclusief) zijn nieuwe fancommunity wordt. Het sportmerk zegt dat NFT-kopers toegang krijgen tot 'digitale en fysieke' Adidas-producten en -ervaringen. De eerste twee producten die de verkoop ingaan, zijn een hoodie (boven dit artikel afgebeeld) en een beanie. Adidas belooft tegenover The Verge in de toekomst meer producten en diensten toe te voegen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in