Yvonne Prins en Carolien van 't Hek gaan samen UM leiden. Van 't Hek als CEO en Prins als managing partner van het mediabureau van IPG Mediabrands. Ze hebben daarmee een primeur.
Prins en Van 't Hek waren al werkzaam bij UM en volgen Brego Keller op die twee jaar geleden benoemd werd tot CEO als opvolger van Rik Ruts. Keller heeft laten weten een nieuwe uitdaging te hebben gevonden die hij niet kon weigeren. Wat dat is, maakte hij nog niet bekend.
Prins en Van 't Hek beginnen per 1 oktober (morgen dus) als nieuwe CEO's.
Prins zegt: 'Co-leadership is uniek voor UM. Wij hebben dat samen gepitcht bij de leiding van IPG Mediabrands in Nederland, maar ook EMEA en in de VS. Iedereen geloofde erin. Carolien als nu nog chief business operations en ik als chief product & people vullen elkaar goed aan.'
De focus van Van 't Hek komt te liggen op commercie, operations en de algehele eindverantwoordelijkheid. Prins neemt de strategische visie, productontwikkeling en de mensen onder haar hoede.
Van 't Hek is al vanaf haar stage actief voor UM, Prins werkt nu vier jaar voor het mediabureau.
Onno Seelen (COO IPG Mediabrands): ”De veranderende markt vraagt om meer ondernemerschap, flexibiliteit en daadkracht. Mede daarom is er gekozen voor
een bredere managementlaag. Zowel Carolien als Yvonne kennen een lange historie binnen het vak en hebben zich ontwikkeld tot uiterst sterke en ervaren professionals.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!