Overslaan en naar de inhoud gaan

Viral van de week: Weetabix’ ontbijt-tip gone wrong... of niet?

Social media bureau Dorst & Lesser kiest de viral van de week. Impactvolle, scroll-stopping content, die de doelgroep in het hart raakt.
Lekker...?
Lekker...?
© Weetabix
Lekker...?
Lekker...?
© Weetabix

Alle aandacht is goede aandacht, dat moeten ze bij Weetabix gedacht hebben toen ze afgelopen dinsdag een tweet de lucht in slingerden die twitteraars steil achterover liet slaan. Weetabix werd daardoor al snel een trending topic. Slechte marketing of slimme zet?

related partner content for mobile comes here

In de tweet van het Engelse ontbijtgranen-bedrijf combineren ze hun biscuit met Heinz baked beans met daarbij de caption ‘why should bread have all the fun?’. Twitteraars zagen de combinatie alleen niet echt als ‘fun’ en reageerden massaal met sarcastische felicitaties aan het marketingteam. 

Al snel haakten ook andere bedrijven aan waardoor het een verhaal werd waar je zeker wél van kan smullen. Zo tweette @TinderUK dat zij konden bevestigen dat het ‘zeker geen match’ is en vraagt @PfizerUK of hun wetenschappers niet al hard genoeg gewerkt hebben en dat ze hier geen ‘antidote’ voor kunnen verzinnen.

Tot slot geeft @JustineStafford de beste tip hoe dit vreselijke ontbijt te serveren: 

Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in