Warner Bros. Discovery (WBD) komt in juni met de introductie van de vernieuwde streamingdienst HBO Max in Nederland. Daarmee komt het aanbod van HBO Max, discovery+ en Eurosport (premium) samen binnen een dienst.
HBO Max blijft de merknaam voor de streamingdienst in Nederland en België. In andere landen wordt het Max, maar in Nederland protesteerde Omroep Max met succes tegen deze naam.
Vanaf 21 mei introduceert Warner Bros. Discovery de dienst eerst in de Nordics, Spanje en Centraal- en Oost-Europa. Daarna volgen Nederland, België en Frankrijk in juni.
Aanbod
In augustus 2022 was al duidelijk dat de streamingdiensten zouden worden samengevoegd. Eerder dat jaar ontstond een fusiebedrijf door het samenvoegen van de entertainmenttak van AT&T en mediabedrijf Discovery Networks.
Op het vernieuwde HBO Max zijn snel na de lancering HBO Original-serie House of the Dragon (première op 17 juni), nieuwe Max-originals en films als Barbie, Aquaman and The Lost Kingdom en Wonka te zien. Het entertainmentbedrijf belooft meer dan twee keer zoveel content als voorheen.
Tot het aanbod behoort verder de hele Harry Potter-reeks, The Matrix, The Dark Knight en The Lord of the Rings.
Het aanbod van zenders Discovery en TLC als Gold Rush, Deadliest Catch, 90 Day Fiancé en Say yes to the dress is eveneens te streamen.
Olympische Spelen
Op HBO Max kunnen abonnees deze zomer ook de Olympische Spelen bekijken. Daarnaast is er voor sportliefhebbers veel extra sport als wielrennen met onder meer de drie grote wielerrondes Giro d’Italia, Vuelta en Tour de France). Daarnaast zijn er de tennis Grand Slams de 24 uur van Le Mans en alle grote WK's wintersporten.
Abonnementsvorm met reclame
Het nieuwe HBO Max betekent ook dat abonnementen veranderen. Momenteel is een abonnement 7,99 euro per maand of 59,99 euro per jaar. Vanaf juni 2024 komen er drie abonnementen: Basic mét reclame, Standaard en Premium. Welke prijzen HBO Max daar voor gaat rekenen, is nog niet bekendgemaakt.
Een vierde mogelijkheid is om een 'Sport add-on' toe te voegen aan een van je abonnementen.
'Alle abonnementsvormen zijn vanaf onze lancering in de maand juni beschikbaar', zegt een woordvoerster van Warner Bros Discovery. 'Dit is dus inclusief het "Basic met reclame" abonnement. De andere abonnementen hebben geen reclame, al kunnen zenders en live-uitzendingen in de abonnementen Standaard en Premium en de Sport add-on reclame bevatten. On-demand content in alle abonnementsvormen kunnen sponsoruitingen en product placement bevatten.'
Buitenlandse streamingdiensten zijn vanaf 1 januari dit jaar verplicht 5 procent van hun jaaromzet te investeren in Nederlandse content. Het is nog onduidelijk welke Nederlandse content HBO Max gaat aanbieden.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!