Twitterliefde
Alle twittergrage twitteraars hebben het natuurlijk allang gezien, maar voor degenen met minder gevleugelde vingers: Twitter heeft een opvallende verandering aangebracht. Het sterretje waarmee je berichten kon “favorieten” is getransformeerd naar een hartje. Facebook en Instagram werken al langere tijd met het hartje en het liken van berichten. Buiten dat het hartje meer emoties aanspreekt, is het ook nog eens een universeel teken. Wij hopen van harte dat Twitter hierdoor meer liefdevolle berichten mag ontvangen.
Van foto tot film op Facebook
De droom van Facebook is om mensen overal ter wereld te verbinden met het internet. De wildgroei van verschillende typen apparaten en verbindingssnelheden is dan ook als een ware nachtmerrie voor Mark. Gelukkig is er nu een nieuw advertentiemodel waardoor hij misschien weer wat rustiger kan slapen: de slideshow advertentie. Deze ad is bedacht zodat iedereen overal ter wereld videoadvertenties kan maken en bekijken. Deze nieuwe advertentievorm is namelijk toegankelijk voor en door iedereen. Ook voor bedrijven die niet de middelen hebben om flashy video’s te produceren. Met de slideshow plak je verschillende foto’s/screenshots achter elkaar. Dit plakwerkje vormt uiteindelijk een heus filmpje. Je slaat twee vliegen in één klap: ten eerste is het geen tijdrovend klusje én je bereikt een grote groep met deze video! Het bestandsformaat is vele malen kleiner dan een normale video, waardoor het makkelijker op elk apparaat afgespeeld kan worden.
Facebook fabels en feiten
Hoor jij ook wel eens geruchten dat Facebook zijn langste tijd gehad heeft? Facebook beweert het tegendeel en komt met keiharde cijfers om deze boze tongen het zwijgen op te leggen. Het sociale netwerk telt maar liefst 1,55 biljoen gebruikers die minstens 1 keer per maand actief zijn op het platform. Daarmee blijft deze grote vriendelijke reus nog steeds met kop en schouders boven andere social media uittorenen. Zie hieronder de nieuwe wereldwijde cijfers.
“Kijken, kijken niet posten” op Facebook
Facebook wordt niet minder gebruikt, maar wel op een andere manier. Het blijkt dat Facebookgebruikers aanzienlijk minder delen ten opzichte van vorig jaar. Vooral het delen van eigen foto’s is verminderd. Hopelijk betekent “kijken, kijken, niet posten” niet dat het ook “kijken, kijken, niet kopen” wordt. Facebook zou namelijk bezig zijn met een “local market”. Deze marktplaatsfunctie komt voort uit de vraag en aanbod pagina’s van Facebook.
Facebook feestjes
Ben je door al je uitnodigingen voor hippe feestjes aan het scrollen in je digitale balboekje? Schrik dan niet, want de “misschien knop” is vervangen door de “geïnteresseerd knop”. Deze zou een positievere insteek hebben, waardoor je sneller geneigd zou zijn om toch naar het evenement te gaan. Grote kans dus dat jij lekker met de voetjes van de vloer gaat!
Telefoon addict
Hoe verslaafd ben jij aan je mobiele telefoon? Waarschijnlijk meer dan je zelf zou denken. Een onderzoek waar mensen tussen 18 en 33 jaar oud aan meededen hadden het in ieder geval goed mis. De proefpersonen dachten hun telefoon gemiddeld 37 keer per dag aan te zetten. In werkelijkheid bleek dit gemiddeld 85 keer te zijn, 85 keer! Dat zijn nog een confronterende cijfers. Hoe vaak denk jij op telefoon te kijken?
Mag ik uw internetdiploma even zien?
Het halen van je zwemdiploma en veterstrik-diploma waren vroeger dé mijlpalen in je leven. In het digitale tijdperk waarin we leven lijken deze vaardigheden echter steeds minder van belang. In de huidige urban jungle heb je een grotere overlevingskans met een internetdiploma. Natuurlijk is internetwijsheid erg belangrijk, maar of een diploma noodzakelijk is? Het Nationale Cybersecurity Raad denkt hier anders over.
Instagram collecties
Instagram heeft gebruikers de schrik op het lijf gejaagd! Tijdens Halloween kwam Instagram voor het eerst met een angstaanjagende collectie vol pompoenen, vampieren en andere duistere figuren. Hopelijk zijn bij een volgende collectie wat frissere beelden te zien. Wij zien in ieder geval toe aan een fris drankje, laat het weekend maar komen!
Deze bijdrage is geschreven door social media bureau Blauw Gras. Wij geven merken een gezicht op social media.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!