Viaplay ziet aantal Nederlandse abonnees stijgen tot zo'n 1,2 miljoen

De streamingsdienst heeft in het vierde kwartaal zo'n tweehonderdduizend nieuwe abonnees in Nederland binnengehaald.

Bron: Viaplay

De videostreamingsdienst Viaplay heeft inmiddels zo'n 1,2 miljoen Nederlandse abonnees. Dat meldt het bedrijf bij de presentatie van zijn cijfers over het vierde kwartaal. In dat kwartaal zijn er zo'n tweehonderdduizend abonnees bijgekomen. 

Verdere groei

Bij de presentatie van de derdekwartaalcijfers vertelde Viaplay vol trots dat het de mijlpaal van een miljoen Nederlandse abonnees gepasseerd was. In de maanden erna is de streamingsdienst dus verder gegroeid. 

Viaplay is ook in andere landen gegroeid. Het aantal betalende abonnees is in een kwartaal met meer dan tachtig procent gestegen tot ruim 7,3 miljoen. De streamingsdienst noteerde in de periode van het WK Voetbal in Qatar wel meer opzeggingen omdat reguliere voetbalcompetities - die te zien zijn op Viaplay - stillagen. Inmiddels is het aantal opzeggingen volgens Viaplay weer gedaald.

Prijsverhoging

De groei van Viaplay qua abonnees, investeringen in programma's en uitbreiding naar nieuwe landen heeft ook een keerzijde. Het bedrijf zag de omzet toenemen ten opzichte van de dezelfde periode een jaar eerder, maar noteerde een verlies van ruim 22 miljoen euro. In het vierde kwartaal van 2021 boekte het bedrijf nog een bescheiden winst.

Om de investeringen in content en gestegen kosten te dekken, voerde Viaplay onlangs een prijsverhoging door. Het abonnement in Nederland is met twee euro verhoogd tot zestien euro per maand. 

Viaplay zendt in Nederland onder andere de Formule 1 en hoge voetbal- en dartscompetities uit. 

Teruglezen: een interview met de ceo van Viaplay over de Nederlandse strategie

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie