Viacom Benelux komt met een nieuwe propositie rond contentmarketing: Advanced Marketing Solutions. Volgens Executive Vice President Maurice Hols speelt het mediabedrijf daarmee in op een groeiende behoefte van adverteerders, met name onder jongerenmerken. Advanced Marketing Solutions is een aanvullende propositie op de bestaande commerciële diensten die RTL-BrandDeli namens Viacom aanbiedt. Michel Palmen gaat Advanced Marketing Solutions leiden.
Advanced Marketing Solutions moet merken de mogelijkheid geven samen te werken met contentteams van Viacom Benelux op specifieke domeinen voor jongeren, zoals muziek, mode, fitness, comedy en gaming. De nadruk komt te liggen op ‘always-on’ digitale content waarbij adverteerders hun merkboodschappen kunnen vertellen bij de media van Viacom Benelux, onder meer Nickelodeon, MTV, Comedy Central en Spike. Er zijn drie strategische pijlers: jongerenexpertise, (branded) storytelling en (digital) content distributie.
Hols: 'We maken wekelijks miljoenen contacten met jongeren: van kids tot jong volwassenen. Met name onze digitale kanalen groeien exponentieel: zo leveren we inmiddels 21 miljoen videostreams per maand en groeit dit aantal met 20 procent ten opzichte van vorig jaar.'
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!