Van North Face tot Moncler, afgelopen week kwamen honderden jongeren naar Wormwood Scrubs Car Park in Londen om hun dure merkjas in te ruilen voor een gloednieuwe limited edition CRTZ BOLO Jacket. Helaas niet altijd met succes, want er waren er slechts 50 beschikbaar. Een geniale guerrilla marketingactie van het streetwear merk Corteiz.
Zoals je in deze video van Darnell Vlogs ziet, werden niet alle jassen geaccepteerd. Zo moest je jas wel ‘puffy’ genoeg zijn. Een Corteiz-jas, het merk van de beroemde en recent overleden designer Virgil Abloh, krijg je natuurlijk niet zomaar. Er was dan ook slechts één simpele Instagram post voor nodig en honderden mensen stapten de auto in naar de parkeerplaats waar je je jas kon inruilen. Er werd zelfs steen, papier, schaar gespeeld om te bepalen wie als volgende aan de beurt was.
In de video zijn veel jongeren, vermoedelijk tieners, te zien. De vraag is of zij hun ingeruilde jas zelf hebben gekocht of thuis nog iets uit moeten leggen aan hun ouders. Ze kunnen hierbij wel vertellen dat het voor een goed doel was. De jassen die werden gegeven in ruil voor de limited edition jas, in totaal goed voor een slordige £16.000, zijn namelijk geschonken aan St. Lawrence’s Larder, een stichting die maaltijden geeft aan daklozen. Een marketingstunt waar je warm van wordt.
Dorst & Lesser, gespecialiseerd in de creatie van social media strategieën en content, kiest wekelijks de viral van de week.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!