Uitgevers huis-aan-huistitels beginnen gezamenlijk advertentieplatform AdLocal
AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. Het platform vertegenwoordigt 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim tweehonderd kranten in Nederland uitbrengen. AdLocal dekt daarmee 80 procent van de markt.
Er komt een gezamenlijke aanpak van de sales. Daarbij zijn ruim vierhonderd media-adviseurs betrokken. De grootste h-ah-uitgever DPG Media bedient de nationale adverteerders.
Het initiatief voor Adlocal komt van vier grote uitgevers: Telstar Mediagroep, Rodi Media, BDUMedia en DPG Media.
AdLocal is opgericht om de dalende omzettrend in huis-aan-huiskranten te keren. Naast een eigen website heeft Adlocal ook landelijke, gezamenlijke acties. Op adlocal.nl vinden adverteerders op één plek alle ins en outs over dit lokale medium en het aanbod van titels.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijArbeidsmarktcommunicatie Specialist
TAUWProduct Owner Redactie denhaag.nl
Gemeente Den HaagRecent begon ook DeLokalePlanner.nl, een adverteerdersplatform voor lokaal adverteren. Tot vorig jaar had Mediahuis met ProMille Media ook één loket voor regionaal en lokaal adverteren, waaronder huis-aan-huiskranten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid