Uitgevers huis-aan-huistitels beginnen gezamenlijk advertentieplatform AdLocal

Initiatief Telstar Mediagroep, Rodi Media, BDUMedia en DPG Media. 

Van links naar rechts: Wilfred Pouleijn (BDUMedia), Erhard Soeterbroek (Telstar Mediagroep), Kees Reinders (DPG Media), Matthijs Malipaard (Rodi Media) en Bas Stikkelorum (DPG Media)

AdLocal is de naam van een nieuw gezamenlijk platform van uitgeverijen van huis-aan-huiskranten. Het platform vertegenwoordigt 37 huis-aan-huis-uitgevers die samen wekelijks ruim tweehonderd kranten in Nederland uitbrengen. AdLocal dekt daarmee 80 procent van de markt.

Er komt een gezamenlijke aanpak van de sales. Daarbij zijn ruim vierhonderd media-adviseurs betrokken. De grootste h-ah-uitgever DPG Media bedient de nationale adverteerders.

Het initiatief voor Adlocal komt van vier grote uitgevers: Telstar Mediagroep, Rodi Media, BDUMedia en DPG Media. 

AdLocal is opgericht om de dalende omzettrend in huis-aan-huiskranten te keren. Naast een eigen website heeft Adlocal ook landelijke, gezamenlijke acties. Op adlocal.nl vinden adverteerders op één plek alle ins en outs over dit lokale medium en het aanbod van titels. 

Recent begon ook DeLokalePlanner.nl, een adverteerdersplatform voor lokaal adverteren. Tot vorig jaar had Mediahuis met ProMille Media ook één loket voor regionaal en lokaal adverteren, waaronder huis-aan-huiskranten.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie