Met een marktaandeel van 21,5 is Qmusic de onbetwiste marktleider in de commerciële doelgroep 20-49, zo blijkt uit de nieuwe meting van NLO-GfK over de periode oktober-november. In vergelijking met dezelfde periode een jaar eerder is de index 105.
De nummers 2 en 3 Radio 538 (index 94) en vooral NPO Radio 2 (index 90) verliezen terrein.
Zenders met een stijgend marktaandeel zijn Radio 10 en Sky Radio, 100%NL, Slam, Kink en NPO Radio 5.
In 10+ waren NPO Radio 2 en Qmusic vorig jaar in dezelfde periode gezamenlijk marktleider. Qmusic loopt nu uit. Ook in 10+ weet Sky Radio te groeien en zien we ook 100%NL, Slam, Kink en NPO Radio 5 stijgen.
Kink is in beide metingen procentueel de grootste stijger.
Komende maand kan het er allemaal weer anders uitzien, met de traditionele eindejaarsprogrammering zoals NPO Radio 2 met de Top 2000.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!