De naam Telegraaf Media Groep verdwijnt. Per 4 november wordt het Mediahuis Nederland. Dat staat in een intern bericht aan de medewerkers.
De naam Mediahuis Nederland is volgens de directie een voor de hand liggende keuze. De uitgever van onder meer De Telegraaf is sinds twee jaar in handen van het Belgische concern. 'Met de naam Mediahuis onderstrepen we het gedeelde geloof in onafhankelijke journalistiek en de gezamenlijke groeiambities. De naamsaanpassing markeert de verbondenheid met de Mediahuis Groep', zo staat in de memo.
Merken als De Telegraaf, Noordhollands Dagblad, Haarlems Dagblad, Vrouw, Privé, Metro, Autovisie, Dumpert, Jaap, GroupDeal en het sinds begin dit jaar volledig onder TMG vallende Wayne Parker Kent behouden hun eigen naam en identiteit.
Er werd eerder dit jaar een projectgroep geformeerd om onderzoek te doen naar de 'rebranding' van TMG.
Onder Mediahuis vallen in Nederland onder meer ook NRC Media en Mediahuis Limburg (dat eerder al haar naam veranderde van Mediagroep Limburg naar de naam van de eigenaar). NRC Media en Mediahuis Limburg blijven onder de huidige bedrijfsnaam opereren.
TMG sinds 2005
Het Telegraaf-concern draagt sinds 2005 officieel de naam TMG. Op die datum werd de structuur van het uitgeefbedrijf aangepast en kwam er een raad van bestuur met voorzitter.