Overslaan en naar de inhoud gaan

SpotX met Belgische uitgevers in platform lokale dataprofielen

Belgische uitgevers gaan samenwerken met SpotX.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Belgische mediapartijen Pebble Media, Produpress en IPM hebben een platform ontwikkeld wat lokale uitgevers de mogelijkheid geeft om onderling data uit te wisselen. Voor de technische uitvoering hebben ze gekozen voor videoadvertentieplatform SpotX, onderdeel van RTL Group.

De partijen kiezen voor de samenwerking door de strengere privacywet en de toenemende invloed van de grote internationale techpartijen. Op het platform, genaamd DaviD ( ‘Digital Alliance on Valuable Inventory and Data’) hebben adverteerders toegang tot 'lokale en kwalitatieve dataprofielen' van de consument om gepersonaliseerde advertenties te bieden.

related partner content for mobile comes here

'Agressieve werkwijze'
Volgens SpotX is DaviD een reactie op de 'gressieve werkwijze' van Google, Amazon, Facebook en Apple (GAFA), die een steeds dominantere rol kregen op de lokale videoadvertentiemarkt. In België is Pebble Media één van de initiatiefnemers.

Marco Ruivenkamp, managing director SpotX Benelux: 'Consumenten willen gepersonaliseerde advertenties zien waar ze echt iets aan hebben. Maar om dat te realiseren en tegelijkertijd hun privacy niet uit het oog te verliezen, zijn veel data nodig. Door onze technologie is DaviD klaar om, over alle mediadragers heen, passende reclamefilmpjes te tonen die zijn afgestemd op het gedrag en profiel van de kijker conform de richtlijnen van de GDPR.'

NL Profiel
In Nederland kwam eerder dit jaar het initiatief NLProfiel tot stand, waarin de Persgroep, Sanoma en TMG data gaan delen. Daarmee willen ze tot een datastandaard komen en transparantie bieden aan de consument en de adverteerder.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in