Sanoma Media Netherlands heet na de door ACM goedgekeurde overname per maandag officieel DPG Media. Die naam komt ook op de gevel in Hoofddorp, voor zolang de bladentak daar kantoor blijft houden. Ceo Erik Roddenhof maakte dit donderdag bekend in een videoconferentie waarbij hij het personeel van Sanoma en DPG Media toesprak.
Drietapsraket
Vanaf maandag gaat zoals eerder duidelijk werd de integratie in een ‘drietapsraket’, volgens woordvoerder Willem-Albert Bol. 'De eerste stap is het integratieplan dat voor de zomer klaar moet zijn. De tweede stap is de executie ervan. De derde is kijken naar de complexere zaken zoals de advertentiemarkt en salesafdelingen en ICT. Eind dit jaar zijn we naar verwachting een stuk verder.’
Alle onderdelen van Sanoma Media Netherlands gaan mee, dus ook alle magazinetitels. DPG Media zet voor de magazinestak in op digitalisering, wat past in de digitale route die het uitgeefconcern eerder uitstippelde. Het is nog niet bekend wat de personele consequenties zijn. Bij Sanoma werken bijna 900 mensen. Bol zei eerder dat er deels mogelijk mensen vertrekken en er deels nieuwe vacatures bijkomen.
Strategiedirecteur van Sanoma, Adil Bouchmal, krijgt die functie ook bij DPG Media en krijgt de verantwoordelijkheid voor het integratieproces.
Meer over de videoconferencie van Erik Roddenhof bij Villamedia.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!