Overslaan en naar de inhoud gaan

Sanoma Media vanaf maandag DPG Media

Adil Bouchmal (nu Sanoma) gaat de integratie begeleiden.
Sanomagebouw
© Credits: Leendert van der Plas/Sanoma
Sanomagebouw
© Credits: Leendert van der Plas/Sanoma

Sanoma Media Netherlands heet na de door ACM goedgekeurde overname per maandag officieel DPG Media. Die naam komt ook op de gevel in Hoofddorp, voor zolang de bladentak daar kantoor blijft houden. Ceo Erik Roddenhof maakte dit donderdag bekend in een videoconferentie waarbij hij het personeel van Sanoma en DPG Media toesprak.
 

related partner content for mobile comes here

Drietapsraket

Vanaf maandag gaat zoals eerder duidelijk werd de integratie in een ‘drietapsraket’, volgens woordvoerder Willem-Albert Bol. 'De eerste stap is het integratieplan dat voor de zomer klaar moet zijn. De tweede stap is de executie ervan. De derde is kijken naar de complexere zaken zoals de advertentiemarkt en salesafdelingen en ICT. Eind dit jaar zijn we naar verwachting een stuk verder.’
 

Alle onderdelen van Sanoma Media Netherlands gaan mee, dus ook alle magazinetitels. DPG Media zet voor de magazinestak in op digitalisering, wat past in de digitale route die het uitgeefconcern eerder uitstippelde. Het is nog niet bekend wat de personele consequenties zijn. Bij Sanoma werken bijna 900 mensen. Bol zei eerder dat er deels mogelijk mensen vertrekken en er deels nieuwe vacatures bijkomen.
 

Strategiedirecteur van Sanoma, Adil Bouchmal, krijgt die functie ook bij DPG Media en krijgt de verantwoordelijkheid voor het integratieproces.

Meer over de videoconferencie van Erik Roddenhof bij Villamedia.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in