Value Zipper gaat per direct de sales doen van de titels van WPG Media - Happinez, Psychologie Magazine, Yoga Magazine en Vrij Nederland. Directeur-uitgever a.i. Susan Stevens van WPG Media bevestigt dat aan Adformatie. De salesafdeling binnen WPG Media wordt daarmee opgeheven.
‘Voor de vier titels is op dit moment behoefte aan een salesteam dat groot genoeg is om het aantal klanten te bedienen en genoeg expertise heeft om alle mediakanalen te bedienen. Door een eerdere verkleining van het portfolio van WPG Media en de dalende B2B-markt hebben we bekeken wat nu het beste bij onze merken past. En Value Zipper is daar het antwoord op.’
Value Zipper - winnaar van het Adformatie Kerstrapport in 2017 - doet ook sales voor onder meer titels van New Skool Media en de bladen van Veen Media.
Value Zipper gaat niet de sales doen van Voetbal International. Dat valt niet onder WPG Media en is een aparte werkmaatschappij binnen het WPG-concern, met een eigen salesorganisatie. Stevens: ‘Dat staat daarmee los van deze beslissing voor de merken van WPG Media.’
VI niet naar Digital Enterprises
VI blijft – voorlopig – binnenboord bij WPG, melden bronnen. De gesprekken met Digital Enterprises, dat het voetbalmerk graag wilde overnemen, zijn op niets uitgelopen. Digital Enterprises, het bedrijf achter sites als VoetbalPrimeur.nl en verkooptak Next Day Media, wilde ver gaan voor de titel en had oud-WPG uitgever Hylke van der Meer aangesteld om te bemiddelen in de verkoop. Zonder succes dus.