Sales WPG Media naar Value Zipper, VI niet in zee met Digital Enterprises
Value Zipper gaat per direct de sales doen van de titels van WPG Media - Happinez, Psychologie Magazine, Yoga Magazine en Vrij Nederland. Directeur-uitgever a.i. Susan Stevens van WPG Media bevestigt dat aan Adformatie. De salesafdeling binnen WPG Media wordt daarmee opgeheven.
‘Voor de vier titels is op dit moment behoefte aan een salesteam dat groot genoeg is om het aantal klanten te bedienen en genoeg expertise heeft om alle mediakanalen te bedienen. Door een eerdere verkleining van het portfolio van WPG Media en de dalende B2B-markt hebben we bekeken wat nu het beste bij onze merken past. En Value Zipper is daar het antwoord op.’
Value Zipper - winnaar van het Adformatie Kerstrapport in 2017 - doet ook sales voor onder meer titels van New Skool Media en de bladen van Veen Media.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lidOnvoorstelbaar dat onervaren bestuurders de ruimte krijgen om dit soort vreemde beslissingen te nemen. Vaak niet gehinderd door kennis en ervaring uit het verleden, zoals de flop NL Mag. Daarnaast een flinke overschatting van Value Zipper, dat zij naast hun mooie branded content proposities wel even de gehele advertisingmarket gaan managen. Nu alleen nog redactie en marketing uitbesteden, dan kan WPG Media haar deuren sluiten.