RUMAG verkoopt al enkele dagen mondkapjes met typische RUMAG teksten. Voorbeelden zijn: ‘Krijg de corona’ en ‘Mondkappen nou’. In eerste instantie waren de mondkapjes niet echt, en kwamen mensen die erop klikten bij een actie van het Rode Kruis terecht. Op veler verzoek werden de mondkapjes later toch echt gemaakt en verkocht. Op social media zijn de reacties gemixt. Veel mensen vinden ze leuk, maar er zijn ook mensen die kritiek hebben. Want waarom zou je nu mondkapjes gaan verkopen terwijl ze niet eens werken tegen corona? Dat legt RUMAG in een reactie uit.
Enkele weken geleden bedacht RUMAG onderstaande mondkapjes.
Het begon eigenlijk als een grap, maar al gauw lieten ze de mondkapjes echt maken.
Daar kwamen toen al wat negatieve reacties op.
En later kwam daar ook nog een collectie bij met t-shirts, in samenwerking met Chantal Janzen.
Er volgde nog veel veel kritiek op de corona-collectie van RUMAG.
Veel mensen zijn het er hartgrondig mee eens.
Maar wat je ook van de actie van RUMAG vindt:
Het platform heeft met hun acties rond Corona al 70.000 euro opgehaald voor het Rode Kruis.
Marijn reageert sportief maar vraagt zich wel af hoeveel zij zelf aan de actie verdienen.
Op die vraag hebben ze nog niet gereageerd.
En ook Thijs denkt dat ze met deze actie toch flink wat winst maken.
Ook op hun mogelijk goedbedoelde posts krijgt RUMAG ook een hoop kritiek.
En Emma doet er nog een schepje bovenop.
Het gebeurt niet vaak dat RUMAG. zich iets aantrekt van kritiek of commotie, maar uiteindelijk plaatsen ze deze post op Instagram.
In samenwerking met de Adfo Groep deelt oprichter Diederik Broekhuizen wekelijks een artikel dat eerder verscheen op The Best Social Media. Het artikel van deze week werd geschreven door Steve van Velzen.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!
Karma.
DAT.RUMAG.GEWOON.EEN.FANBASE.HEEFT.
WANT.DAARDOOR.BEN.IK.ALLEEN.NOG.MAAR.
TELEURGESTELDER.IN.DE.MENSHEID.DAN.DAT.
IK.AL.WAS.HELAAS.