RTL Nederland, Discovery Benelux, Fox Networks Group Benelux en Viacom International Media Networks gaan per 1 januari een strategische sales samenwerking met elkaar aan.
Als gevolg hiervan neemt RTL BrandDeli over. RTL krijgt voor tenminste drie jaar het recht om de advertentieruimte voor het merkenportfolio van Discovery, Fox en Viacom te verkopen en biedt daarmee een groter aanbod van spotzendtijd, branded partnerships en online (video en display) advertentieruimte.
Adverteerders krijgen toegang tot een groter overall bereik, met name in jongere doelgroepen zowel in het daytime als in het prime time tijdslot. Discovery, Fox en Viacom houden de mogelijkheid om daarnaast hun eigen zendtijd te verkopen.
Ton Rozestraten, CCO RTL Nederland: ‘BrandDeli is in vijf jaar tijd uitgegroeid tot een succesvol bedrijf waar we met bewondering naar kijken. De samenwerking stelt ons in staat om met de prachtige merken die BrandDeli vertegenwoordigt een nog breder en gevarieerder aanbod in de markt te zetten. Het past in onze groeistrategie om met name onze positie als lokale speler binnen het globaliserende speelveld te verstevigen.‘
Integratie
BrandDeli blijft het komende jaar onder dezelfde naam opereren vanuit Amsterdam. De samenwerking op het gebied van sales begint zo snel mogelijk. De komende periode worden de mediabureaus en adverteerders geïnformeerd over de inkoop voor 2019.
Ton Rozestraten: ‘Het doel is om een geïntegreerde verkooporganisatie te creëren die wendbaar en toekomstgericht is en waarbij de kennis van verschillende doelgroepen en markten optimaal is verenigd.’
Meer samenwerkingen
RTL ging eerder dit jaar al een strategische samenwerking met de Persgroep en op kleinere schaal met Exterion Media en Jean Mineur Mediavision.
Deze maand werd bekend dat BrandDeli-oprichter en ceo Allard Ruyl naar Talpa Media Solutions vertrekt.
Reacties:
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!