RTL Nederland heeft in de eerste drie kwartalen van dit jaar de netto advertentieomzet met 29,6 procent zien stijgen. Daarmee doet RTL Nederland het beter dan de markt.
De groei ten opzichte van vorig jaar is evident na de terugval door covid, maar ook in vergelijking met 2019 is er groei: +10 procent.
Het primetime kijkersaandeel in de doelgroep 25 tot 54 jaar steeg naar 33,1 procent (januari tot september: 30,5 procent). Populaire programma's waren onder meer de spelshow De Verraders, die ook internationaal werd verkocht aan NBC en de BBC.
De SVOD-diensten van RTL blijven fors groeien, zoals het Duitse TV Now en het Nederlandse Videoland. In vergelijking met dezelfde periode vorig jaar was de groei 90,6 procent naar 3.402 miljoen betalende abonnees. Videoland heeft ruim 1 miljoen betalende abonnees
Maandag een interview met Ton Rozestraten (RTL/Ad Alliance) over het commerciële beleid voor 2022.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!