Hoe klinken de beste audioreclames? Afgelopen vrijdag ging Adformatie op zwart voor de Dag van de Audio. De hele dag waren er, naast muziek, interviews en columns te horen over de belangrijkste ontwikkelingen op het gebied van media en merken.De Dag van de Audio werd besloten met de bekendmaking en uitreiking van drie audioreclame-awards door Audify.
De winnende spots zijn de campagnes Bandencheck van de Rijksoverheid en Kijk, dat zijn VakantieDiscounters. Luister ze hier:
Publieksprijs: Bandencheck-campagne van de Rijksoverheid
Het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat wint met de campagne Bandencheck de publieksprijs. Er is flink gestemd op de website van Audify, de pakkende commercials met de boodschap in rap om je banden op tijd te checken kreeg 28% van de stemmen.
Reclamebureau: Noise
Geluidsstudio: MacLoud
Mediabureau: Initiative
Vakjuryprijs: Kijk, dat zijn VakantieDiscounters
Adverteerder dé VakantieDiscounter wint met de campagne ‘Kijk, dat zijn VakantieDiscounters’ de vakjuryprijs. De drie commercials binnen de campagne zijn consistent opgebouwd met een herkenbare tune, slim gedaan gebaseerd op merkherkenning. Het rustige tempo is goed gekozen. Geluid is heel mooi ambachtelijk uitgevoerd. De absurdistische commercials voelen niet als reclame. Je krijgt een glimlach bij het luisteren. Je ziet de herkenbare situaties zo voor je, je voelt de pijn. De commercials voldoen op alle criteria en disciplines. Jaloersmakend werk,aldus de jury.
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!