Radio 538 tweede met ochtendshow, forse daling NPO Radio 2 in mei

Qmusic is marktleider in zowel de commerciële doelgroep als 13+. Het aandeel van 3FM stijgt.

Qmusic is in mei marktleider in zowel de commerciële doelgroep als 13+. De zender van DPG Media was al nummer 1 in 20-49, maar staat nu ook bovenaan bij de 'overall' doelgroep. NPO Radio 2 ziet het aandeel fors dalen. De opmars van Radio 538 blijft doorgaan. De zender staat met de ochtendshow van Tim Klijn, Rick Romijn, Niels van Baarlen en Florentien van der Meulen nu op de tweede plaats.

Qmusic ziet het aandeel in de commerciële doelgroep stijgen naar 21,8 procent van 20,3 in dezelfde periode vorig jaar (index 107). Radio 538 stijgt naar 13,7 procent (index 123). Radio 10 blijft net als de voorgaande maanden terrein verliezen en komt op 11,7 (index 85).

Opvallend is de forse daling van NPO Radio 2 van 16,2 naar 11,5 procent (index 71). Daar tegenover staat de procentueel snelste stijging in de top-10 van NPO 3FM. De kwakkelende publieke popzender ziet het aandeel van 2,7 naar 3,9 procent stijgen: index 144.

Het marktaandeel van Radio Veronica is bijna gehalveerd.

Marktaandelen radio mei 2024

Radio 538

De ochtendshow van Radio 538 is vandaag precies een jaar te horen, na de verhuizing van Radio Veronica. In dat jaar steeg de ochtendshow van de vierde naar de tweede best beluisterde ochtendshow van Nederland, achter Mattie & Marieke (Qmusic).

Volgens radiodirecteur Dave Minneboo van Talpa Network is het aandeel in een jaar tijd gegroeid met 58 procent. 

13+

In 13+ is Qmusic nu ook marktleider na - ook hier - een scherpe daling van NPO Radio 2. Verder is in de top-10 NPO 3FM ook hier procentueel de grootste stijger. 

Bron: NMO luisteronderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie