Rabobank zet fors in op lokaal relevante buitenreclame

Rabobank komt met een buitenreclamecampagne waarin 80 lokale verhalen worden gedeeld op in totaal 7 duizend plekken.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Rabobank wil laten zien hoe het bijdraagt aan het versterken van de werkomgeving, dorp of stad van klanten en organisaties. Daarom start vandaag een buitenreclamecampagne (abri-posters) waarin ruim 80 voorbeelden uit de praktijk van alledag in heel Nederland te zien zijn op straat. De buitenreclame maakt deel uit van de Rabobankcampagne ‘’.

Groningen in Zeeland niet
Rabobank zegt dat in de abri-campagne de verhalen van echte mensen in hun eigen omgeving de basis zijn. Rabobank: &;Mensen "vertellen" via de abri hoe zij in hun regio, dorp of stad sterker kunnen worden en hoe de Rabobank dat mede mogelijk maakt. Dat varieert van het ondersteunen van een ontmoetingscentrum voor ouderen, de jeugdbrandweer, een startersfonds, een hospice en het jeugdsportfonds tot support voor een kaasmakerij annex arbeidsreïntegratie, de lease van zonnepanelen, senioren-bankservice, financiële educatie voor scholieren en iPad-lessen voor ouderen. De abri’s in Groningen vertellen een ander verhaal dan de abri’s in Zeeland, zoals de klant op de abri’s in Heusden een andere is dan de klanten op de abri’s in Amerstreek en Peelland.&;

Daarmee krijgen 7.000 abri’s in Nederland een specifiek, lokaal gezicht. Er zijn ook (lokale) filialen van de Rabobank die ervoor hebben gekozen gebruik te maken van de voorbeelden uit de landelijke campagne, zoals het verhaal van het Jeugdsportfonds. Deze voorbeelden zijn zichtbaar op nog eens zo’n 4.000 abri&;s.

Betekenis
Volgens de adverteerder laten de ruim 80 verschillende verhalen zien dat de Rabobank met haar netwerk van lokale banken sterk geworteld is in de samenleving. Het is voor de eerste keer dat de Rabobank kiest voor een combinatie van landelijke zichtbaarheid en specifieke, lokale invulling van abri’s. Rabobank:  Het is een aanpak die past bij de coöperatieve bank. De lokale Rabobanken zijn van betekenis voor de lokale economie en samenleving. Door de schijnwerpers te zetten op die optelsom, laat de bank zien waarin ze onderscheidend is.&;&;

De reclamecampagne is het resultaat van de samenwerking tussen Rabobank, TrueIdeas en Ogilvy & Mather Amsterdam.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie