Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic wederom grootste stijger in luisteronderzoek

Zowel in 10+ als 20-49 maakt de zender de grootste sprong voorwaarts. Ook forse stijging Kink in 20-49.
radioos
© 123RF
radioos
© 123RF

Opnieuw maakt Qmusic de grootste sprongen voorwaarts in marktaandeel, zo blijkt uit de vandaag gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK over de periode februari-maart 2021. Zowel in de doelgroep 10+ als de commerciële doelgroep 20-49 weet Qmusic fors in aandeel te stijgen.

related partner content for mobile comes here

20-49

In 20-49 is Qmusic inmiddels zeer ruim marktleider. Met een stijging van 15,7 naar 19,1 weet Qmusic weer bijna een kwart te groeien. De nummers 2 en 3 Radio 538 en NPO Radio 2 dalen in marktaandeel en verder valt de grotere dalingen bij Radio 10 en Sky Radio op. Veronica stijgt, net als de E Power-zenders, 100%NL, Slam, ORN en NPO Radio 5. 

Procentueel maakt Kink de grootste opmars: van 1,0 naar 1,7 (index 170). 

Minder vergaat het verder Radio 4, Sublime en BNR.

10+

De top-3 radiozenders begint in 10+ een steeds vastere vorm aan te nemen. Daar draait het om NPO Radio 2, Qmusic en Radio 10.

NPO Radio 2 is in 10+ de marktleider met een marktaandeel van 12,8. Dat is een daling ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, toen het marktaandeel 13,3 was. Qmusic is tweede met een grote stijging van 9,4 naar 10,9. De nummer 3 gaat van 10,7 naar 10,2 procent. 

Radio 538 daalt van 9,9 naar 9,4. Daarachter boeken ORN, NPO Radio 1, Veronica en Kink lichte 'winst' en stijgt vooral NPO Radio 5 flink door. 

febmrt21
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in