In de voor adverteerders belangrijkste doelgroep blijft Radio 538 ruim marktleider met een marktaandeel van 17,6. Maar er is wel een daling ten opzichte van vorig jaar in dezelfde periode, toen het aandeel op 18,7 stond (index 94). Qmusic komt op het hoogste marktaandeel ooit uit en kruipt iets dichter bij de marktleider: 15,3 (was 14,9, index 103). Nummer 3 NPO 3FM ziet het marktaandeel weer met bijna een kwart dalen: 9,8 (12,7, index 77).
De vierde plaats is voor Sky Radio met lichte groei naar 9,1 (9,0, index 101). NPO Radio 2 is sterk in opmars en staat nu op een aandeel van 8,4 (was 7,5, index 112).
10+
In 10+ neemt het aandeel van marktleider Radio 538 toe naar 12,0 (was 11,8, index 102). Nummer 2 ORN ziet een sterke stijging van het marktaandeel van 9,5 naar 10,5 (index 111). Qmusic is derde met een aandeel van 9,6 (10,1, index 95).
Qmusic steviger op tweede plaats, sterke groei NPO Radio 2
Dat blijkt uit de luistercijfers van NLO en GfK over de periode augustus-september 2016 in de doelgroep 20-49.
Word lid van Adformatie
Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.
Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement