Overslaan en naar de inhoud gaan

Qmusic nu ook marktleider in 10+

In commerciële doelgroep stijgt marktaandeel van Qmusic boven de 20 procent.
radioo
© 123RF
radioo
© 123RF

Qmusic is in 10+ nu even groot als NPO Radio 2. Beide zenders hebben in de periode oktober-november 2020 een marktaandeel van 11,8 procent, zo blijkt uit de vanmorgen bekendgemaakte luistercijfers van NLO/GfK. Maar omdat Qmusic een groter weekbereik heeft, mag de zender zich marktleider noemen. Qmusic groeide met index 124, terwijl het aandeel van Radio 2 daalde (index 94). 

related partner content for mobile comes here

De nummer-3 is Radio 10 met een lichte groei in marktaandeel, gevolgd door zusterzender Radio 538. Andere stijgers zijn ORN, NPO Radio 5 (ook bijna een kwart groei) en classicnl.

oktnov2020

20-49

In 20-49 blijft Qmusic - de nummer 1 in Adformatie's Media Report van dit jaar - verder uitlopen op de concurrentie. De zender stijgt in de commerciële doelgroep met index 131 naar nu 20,5 procent. Dat gaat ten koste van zenders als Radio 538 (tweede), NPO Radio 2, Radio 10 en Sky Radio.

Een andere sterke stijger - maar dan onderin - is NPO Radio 5, dat van 0,4 naar 0,6 procent stijgt.

Dave Minneboo, programmadirecteur Qmusic, laat weten: 'Elke maand zijn we opnieuw verbijsterd door de prachtige scores. Het marktleiderschap in de brede doelgroep 10+ hadden we nog niet voor mogelijk gehouden! Het is een gek jaar en we vinden het heel fijn dat we met onze positieve radio 2,9 miljoen luisteraars per week een goed gevoel kunnen geven. En dat zij dat weten te waarderen. In de doelgroep 20-49 jaar zijn we zelfs 25% groter dan de nummer twee.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in