Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrouwen zijn de baas over de DVR

Mannen verliezen nu ook al de controle over de afstandbediening. Uit onderzoek van Lifetime blijkt namelijk dat vrouwen de nieuwe digitale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Lifetime ondervroeg 1000 DVR-eigenaars, gelijk verdeeld in 500 vrouwen en 500 mannen.
En wat blijkt: 48 procent van de getrouwde vrouwen zegt dat het hun beslissing was om de DVR te kopen, en 55 procent van de getrouwde vrouwen zegt beter met de mogelijkheden van het apparaat om te kunnen gaan dan hun echtgenoten.

related partner content for mobile comes here

Interessant voor adverteerders: Vrouwen zullen tijdens het ‘fast forwarden’ van reclameblokken eerder op de stop-knop drukken als er een reclame over een interessant product voorbij komt, dan mannen.
99 percent van de vrouwen gebruikt weliswaar de DVR om commercials te vermijden, maar 76 procent stopt als de commercial vermakelijk is, of een interessante aanbieding heeft. Vrouwen zullen ook eerder promo’s voor series en films bekijken.

De onderzoekers concluderen hieruit dat de DVR allereerst een mogelijkheid biedt om zelf te bepalen welke commercials relevant zijn. Het zijn dus niet zozeer de commercials die irritant blijken te zijn voor de kijker, maar de irrelevante interruptie die ontstaat door een reclameblok.

94 procent van de respondenten zegt overigens dat ze nog steeds commercials en producten herkent als ze fast forwarden tijdens de reclameblokken.

Maar waarom doen DVR’s het zo goed bij vrouwen? Volgens de onderzoekers omdat de digitale videorecorders veel makkelijker in het gebruik zijn dan de ouderwetse videorecorders. Driekwart van de vrouwen geeft deze reden op. Aanbieders zullen volgens de onderzoekers dus in hun marketingcommunicatie niet moeten focussen op de techniek achter de DVR’s, maar meer op gemak in de huiskamer.

98 percent van de onderzochte vrouwen tenslotte zou de DVR aan een vriend aanbevelen, en 94 procent antwoordde dat het apparaat de aanschafprijs meer dan waard was.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in