Vrouwen zijn de baas over de DVR


Lifetime ondervroeg 1000 DVR-eigenaars, gelijk verdeeld in 500 vrouwen en 500 mannen.
En wat blijkt: 48 procent van de getrouwde vrouwen zegt dat het hun beslissing was om de DVR te kopen, en 55 procent van de getrouwde vrouwen zegt beter met de mogelijkheden van het apparaat om te kunnen gaan dan hun echtgenoten.
Interessant voor adverteerders: Vrouwen zullen tijdens het ‘fast forwarden’ van reclameblokken eerder op de stop-knop drukken als er een reclame over een interessant product voorbij komt, dan mannen.
99 percent van de vrouwen gebruikt weliswaar de DVR om commercials te vermijden, maar 76 procent stopt als de commercial vermakelijk is, of een interessante aanbieding heeft. Vrouwen zullen ook eerder promo’s voor series en films bekijken.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe onderzoekers concluderen hieruit dat de DVR allereerst een mogelijkheid biedt om zelf te bepalen welke commercials relevant zijn. Het zijn dus niet zozeer de commercials die irritant blijken te zijn voor de kijker, maar de irrelevante interruptie die ontstaat door een reclameblok.
94 procent van de respondenten zegt overigens dat ze nog steeds commercials en producten herkent als ze fast forwarden tijdens de reclameblokken.
Maar waarom doen DVR’s het zo goed bij vrouwen? Volgens de onderzoekers omdat de digitale videorecorders veel makkelijker in het gebruik zijn dan de ouderwetse videorecorders. Driekwart van de vrouwen geeft deze reden op. Aanbieders zullen volgens de onderzoekers dus in hun marketingcommunicatie niet moeten focussen op de techniek achter de DVR’s, maar meer op gemak in de huiskamer.
98 percent van de onderzochte vrouwen tenslotte zou de DVR aan een vriend aanbevelen, en 94 procent antwoordde dat het apparaat de aanschafprijs meer dan waard was.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid