Overslaan en naar de inhoud gaan

SAN New Kids On The Block: Considerationlist bekend!

SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland, B&BA en FONK hebben de Considerationlist in aanloop naar de uitreiking van het SAN New Kids on…
Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN)

De SAN Accenten zijn dé jaarlijkse vakprijzen die worden toegekend door adverteerders voor de beste marketingcommunicatiecampagnes in Nederland. SAN brengt al meer dan 35 jaar adverteerders, bureaus en marketingprofessionals samen om het marketingcommunicatievak te vieren en te versterken. Wat maakt de SAN uniek? Adverteerders en bureaus krijgen de kans hun beste campagnes in te zenden, die vervolgens beoordeeld worden door een jury van meer dan 240 marketing- en communicatieprofessionals. Deze juryleden, allen met minimaal vijf jaar leidinggevende ervaring bij een adverteerder, beoordelen de ingezonden campagnes op strategische kracht, creativiteit en effectiviteit.

Lees meer

Het SAN Jaarboek: Alle ingezonden campagnes worden gepubliceerd in het prestigieuze SAN Jaarboek, dat als naslagwerk dient voor marketingprofessionals en bureaus. Dit boek biedt een waardevol overzicht van de meest inspirerende campagnes van het voorgaande jaar, ingedeeld in 12 categorieën.

De Uitreiking: Ieder jaar in mei of juni worden tijdens een feestelijke uitreiking de felbegeerde SAN Accenten toegekend. Winnaars ontvangen een Accent, een prachtig vormgegeven RVS kubus met inscriptie. Tijdens deze avond worden ook de prestigieuze ABC Accenten bekendgemaakt: Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar, Consistent Accent en SAN New Kids on the Block Accent: voor de meest veelbelovende nieuwkomer onder de bureaus.

 

Lees minder
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Criteria Considerationlist

De bureaus die in aanmerking kwamen voor de Considerationlist SAN NKOTB 2017 voldoen alle aan de volgende criteria:

Gerelateerd

Gerelateerd

  • maximaal 3 jaar oud;
  • ‘here to stay ‘in de zin van:
  • innovatief/vernieuwend
  • werk dat ertoe doet
  • klanten die ertoe doen.

Enquetes & veel publiciteit

In 3 enquetes hebben de lezers van FONK de komende weken de gelegenheid op hun favoriete bureaus te stemmen. De enquetes blijven elk een week live op fonkonline. De bureaus met de meeste stemmen uit elke reeks presenteren zich wekelijks op fonkonline in een Whatsapp interview. De 15 best scorende bureaus (eventueel aangevuld met 2 ‘wildcards’ van SAN, B&BA en FONK) presenteren zich in een groot overzichtsverhaal in FONK Magazine van 14 maart a.s. Deze 15 bureaus vormen samen de Longlist.

Van Longlist naar Shortlist

De 15 bureaus van de Longlist worden door de Hoofdjury beoordeeld aan de hand van White Papers, de interviews van FONK en aan de hand van hun websites.
De Hoofdjury komt op 27 maart a.s. bijeen om alle 15 bureaus tegen het licht te houden en te bespreken. Hierna volgt een stemming waaruit de Shortlist van 6 bureaus wordt samengesteld.

Presentaties

Op 8 mei a.s. geven de 6 kandidaten een presentatie voor de Hoofdjury en de Vakjury.
Beide jury’s leggen hun oordeel vast in een persoonlijk juryformulier. De weging is 50% Hoofdjury en 50% Vakjury. Bij staken der stemmen geeft de mening van de Hoofdjury de uiteindelijke doorslag. De 3 finalisten worden op 8 mei a.s. ter plekke bekend gemaakt.

De winnaar

De uiteindelijke winnaar van de SAN New Kids on the Block 2017 verkiezing wordt dus op 8 mei a.s. gekozen, maar wordt pas bekend gemaakt op donderdag 31 mei 2018 tijdens de feestelijke uitreiking van de SAN Accenten in Studio 21 in Hilversum, en de winnaar ontvangt dan het SAN New Kids on the Block Accent 2017.

De 25 bureaus in alfabetische volgorde op de Considerationlist 2017 zijn:

  • 230 Volt
  • 24AM
  • Activation Heroes
  • Brand Creatives
  • Conversationals
  • Deux Agency
  • Digital Captains
  • Don't Say Nothing
  • Five Seconds
  • FNDMNTL
  • Fnke
  • Hammerfest
  • HIPPR
  • Hong Kong Amsterdam
  • Lijm Amsterdam
  • Maak
  • Megawatt Advertising
  • Mr. Fox Agency
  • Phenomenons
  • Qindle
  • SowiesoHelder
  • The Fightclub
  • Tosti Creative
  • Vertigo6
  • Wavyr

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Stichting Adverteerdersjury Nederland (SAN)

De SAN Accenten zijn dé jaarlijkse vakprijzen die worden toegekend door adverteerders voor de beste marketingcommunicatiecampagnes in Nederland. SAN brengt al meer dan 35 jaar adverteerders, bureaus en marketingprofessionals samen om het marketingcommunicatievak te vieren en te versterken. Wat maakt de SAN uniek? Adverteerders en bureaus krijgen de kans hun beste campagnes in te zenden, die vervolgens beoordeeld worden door een jury van meer dan 240 marketing- en communicatieprofessionals. Deze juryleden, allen met minimaal vijf jaar leidinggevende ervaring bij een adverteerder, beoordelen de ingezonden campagnes op strategische kracht, creativiteit en effectiviteit.

Lees meer

Het SAN Jaarboek: Alle ingezonden campagnes worden gepubliceerd in het prestigieuze SAN Jaarboek, dat als naslagwerk dient voor marketingprofessionals en bureaus. Dit boek biedt een waardevol overzicht van de meest inspirerende campagnes van het voorgaande jaar, ingedeeld in 12 categorieën.

De Uitreiking: Ieder jaar in mei of juni worden tijdens een feestelijke uitreiking de felbegeerde SAN Accenten toegekend. Winnaars ontvangen een Accent, een prachtig vormgegeven RVS kubus met inscriptie. Tijdens deze avond worden ook de prestigieuze ABC Accenten bekendgemaakt: Adverteerder van het Jaar, Bureau van het Jaar, Consistent Accent en SAN New Kids on the Block Accent: voor de meest veelbelovende nieuwkomer onder de bureaus.

 

Lees minder

Gerelateerd

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in