Overslaan en naar de inhoud gaan

Printcatalogi het beste online te kopiëren?

Online catalogi zijn het meest succesvol indien het letterlijke kopieën zijn van de printversies. Dit beweerden althans een aantal…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Online catalogi zijn het meest succesvol indien het letterlijke kopieën zijn van de printversies. Dit beweerden althans een aantal directeuren van Amerikaanse thuiswinkelbedrijven op de jaarlijkse Catalogus Conferentie, gisteren gehouden in Orlando, Florida. DmNews erover.

related partner content for mobile comes here

Volgens de bedrijven schijnen consumenten het te waarderen als ze een product in een online catalogus op dezelfde pagina kunnen terugvinden als in de printversie. Joke Vrolijk, woordvoerder bij Wehkamp, vindt het een vreemde bewering: 'Het sterke punt van een kanaal als internet is dat internet het juiste aanbod biedt op het juiste moment
voor de juiste klant, m.a.w. internet moet geen statisch medium zijn als een catalogus, want dan zou geen gebruik gemaakt worden van de juist sterke punten van dit kanaal: actualiteit in assortimenten, prijzen en voorradigheid en de mogelijkheid met emailcampagnes te personaliseren.
Bovendien maakt onze internetsite gebruik van een geavanceerde zoekmachine, waarmee klanten wanneer ze iets uit de catalogus via het net willen bestellen, via het bestelnummer of via 'rood blousje o.i.d.' snel iets kunnen opzoeken/vinden.'

Lezers van een online catalogus besteden volgens de Amerikaanse bedrijven gemiddeld zes minuten en 18 seconden aan de inhoud, en lezen ongeveer 33 pagina's. 60 procent van de thuiswinkelbedrijven in de VS zet e-mail in voor promotie. Slechts 15 procent van de marketeers gebruikt de printcatalogus als kanaal om hun online catalogus te promoten.

Hoe zit dat bij Wehkamp? Vrolijk: 'Bij Wehkamp is het afgelopen jaar de omslag gemaakt van een catalogusbedrijf met een internetsite, naar een internetbedrijf met catalogi als ondersteuning. Dat houdt in dat de catalogi fungeren als aanjager voor het internet. Wij maken gebruik van de multichannelstrategie, omdat uit onderzoeken gebleken is dat hoe meer vormen van contact er zijn met de klant, des te trouwer die klant is en hoe meer hij/zij besteedt. Dat zien we ook gelijk als we de catalogus versturen, want dan neemt de online omzet direct toe. Het inspirerende effect van de catalogus moet dus niet onderschat worden. In onze catalogi wordt het internet dan ook continu gepromoot. Bovendien wordt in onze direct mail en in onze email-campagnes naar onze site verwezen. Er wordt dus terdege gebruik gemaakt van de printkanalen om te prikkelen om naar de site te gaan.'

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in