Marketeers vergeten allochtonen nog steeds
VVD-fractievoorzitter Hans Dijkstal nam gisteren in Den Haag het boek in ontvangst. Hij zei dat bedrijven 'lui achteroverhangen’ als het gaat om de groep ‘nieuwe Nederlanders’. “Anders zouden ze wel beter uitzoeken wie hun klanten zijn”, zegt hij in de Volkskrant. Volgens onderzoeker Verheggen van Motivaction voltrekt zich een demografische revolutie in Nederland waarop het bedrijfsleven - nog steeds - bijzonder slecht inspeelt. Zowel in de reclame als in winkels is het volgens Motivaction droevig gesteld. De huishoudelijke uitgaven van allochtonen liggen gemiddeld 2 tot 4 procent hoger dan die van sociaal vergelijkbare groepen Nederlanders. Op dit moment wonen ongeveer 2,7 miljoen 'Nieuwe Nederlanders' in Nederland, en hun aantal groeit gestaag. Het Centraal Bureau voor de Statistiek gaat ervan uit dat hun aantal binnen vijftien jaar met 65 procent stijgt; dat betekent dat in 2015 in een stad als Amsterdam zes van de tien jongeren van allochtone komaf zal zijn.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid