Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers vergeten allochtonen nog steeds

De sterk groeiende groep allochtonen in Nederland wordt nog steeds overgeslagen als het gaat om productmarketing, zo constateert het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

VVD-fractievoorzitter Hans Dijkstal nam gisteren in Den Haag het boek in ontvangst. Hij zei dat bedrijven 'lui achteroverhangen’ als het gaat om de groep ‘nieuwe Nederlanders’. “Anders zouden ze wel beter uitzoeken wie hun klanten zijn”, zegt hij in de Volkskrant. Volgens onderzoeker Verheggen van Motivaction voltrekt zich een demografische revolutie in Nederland waarop het bedrijfsleven - nog steeds - bijzonder slecht inspeelt. Zowel in de reclame als in winkels is het volgens Motivaction droevig gesteld. De huishoudelijke uitgaven van allochtonen liggen gemiddeld 2 tot 4 procent hoger dan die van sociaal vergelijkbare groepen Nederlanders. Op dit moment wonen ongeveer 2,7 miljoen 'Nieuwe Nederlanders' in Nederland, en hun aantal groeit gestaag. Het Centraal Bureau voor de Statistiek gaat ervan uit dat hun aantal binnen vijftien jaar met 65 procent stijgt; dat betekent dat in 2015 in een stad als Amsterdam zes van de tien jongeren van allochtone komaf zal zijn.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in