‘Harde campagnes werken het beste’


Leerlingen.com is een site die dagelijks door 10.000-15.000 tieners tussen de twaalf en de negentien jaar wordt bezocht. De informatie die MarketRespons en The SmartAgent Company via een zogenaamd FlitsOnderzoek verkrijgen, kan interessant zijn voor producenten, overheid en andere organisaties die met jongeren te maken hebben. Aan het recente onderzoek naar het drankgebruik en -misbruik onder jongeren en het effect van overheidscampagnes, deden ruim 800 jongeren tussen de elf en negentien jaar mee. Hieruit blijkt bijvoorbeeld vijfendertig procent van de ondervraagden van mening is dat jongeren in Nederland te veel drinken en dat ongeveer drie van de vier het goed vindt dat de overheid zich bemoeit met het drankgedrag van jongeren. Harde reclamecampagnes werken volgens hen daarbij het beste. Restrictieve maatregelen worden niet gewaardeerd en ineffectief geacht. Uit het onderzoek blijkt dat jongeren zelf hun verantwoordelijkheid willen dragen en mee te willen denken over nieuwe campagnes. De resultaten van de FlitsOnderzoeken worden elke twee weken gratis aangeboden aan geïnteresseerden via de e-mailservice SmartFlits.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid