Fabchannel commercieel met muziek


Fabchannel, de geweldige online muziektempel van Paradiso en Melkweg, kondigde vorig jaar al aan commercieel te gaan, maar maakt dat dit jaar ook waar. De concerten komen te koop. Met de eerste twee muzieklabels heeft Fabchannel nu getekend voor gezamenlijke marketing van concerten en commerciële distributie daarvan.
Fabchannel tekende met Epitaph en met Excelsior, geen kleintjes op de drukke muziekmarkt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEpitaph hét punklabel van de jaren 90, is nu één van de grootste en meest diverse 'independent labels' ter wereld met artiesten als , Tom Waits, Bad Religion, Rancid, Dropkick Murphys, Pete Philly & Perquisite en Michael Franti & Spearhead.
Excelsior in Utrecht doet de marketing van artiesten als Spinvis, Daryl Ann, Johan en Alamo Race Track, en staat daarmee sinds jaar en dag garant voor het beste uit de Nederlandse alternatieve popmuziek.
Fabchannel richten zich op artiesten die men niet snel op de grote zenders of in de kranten tegen komt, maar die online een grote achterban hebben. Hein van der Ree, chef van Epitaph Europe: "De ervaring naar een concert te gaan en dan vrijwel meteen de show in top kwaliteit te kunnen downloaden vinden wij een geweldig idee en heel spannend om bij betrokken te zijn."
De eerste gezamenlijke releases worden mei 2007 verwacht.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid