Overslaan en naar de inhoud gaan

Dag Harry

Harry Potter kan wel inpakken. Er is een nieuwe ster aan het gothic firmament: Twilight.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Is Stephenie Meyer de volgende J.K. Rowling? Het lijkt er wel op. Haar romanserie Twilight, met als thema de liefde tussen een jonge vampier en een heel gewoon schoolmeisje, breekt alle records.

related partner content for mobile comes here

En Meyer is zelf de beste marketeer voor haar boeken. Ze weet precies hoe ze haar lezers aan zich moet binden: via internet natuurlijk. De schrijfster is onder meer actief op social-networkingsites als MySpace. Ze heeft een persoonlijke website naast die van haar uitgever, waar ze onbekommerd allerlei privégegevens op zet. En ze neemt deel aan de discussies op andere websites, die door enthousiaste lezers zijn opgezet.

Dat alles heeft de verkoop van haar boeken, waarvan er tot nu toe vier zijn verschenen, tot ongekende hoogten opgestuwd. Het succes is des te opmerkelijker omdat de (Amerikaanse) boekenbranche niet bepaald floreert.

Andere auteurs hebben inmiddels een voorbeeld genomen aan Meyer, die zelf trouwens ten onder dreigt te gaan aan haar populariteit. Ze kan de persoonlijke contacten met haar lezers niet meer bijbenen. Op haar website is de toon dan ook een stuk professioneler geworden.

Bron: BusinessWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in