Premium

PR-branche staat wereldwijd sterke groei te wachten

Uitstekende vooruitzichten volgens internationale vereniging van pr-bureaus ICCO

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De internationale vereniging van pr-bureaus voorspelt een sterke groei van de mondiale pr-branche dit jaar op basis van eerste mondiale pr-barometer van 2015.

ICCO, dat in totaal 1900- pr-bureaus vertegenwoordigt, baseert zijn verwachting onder meer op de ‘algemeen positieve begrotingsbesprekingen tussen adviesbureaus en hun klanten’.

Ook ziet ICCO in zijn Barometer Pulse Check van januari 2015 dat er nieuwe pilaren zijn waarop de pr-branche groeit, zoals adviesbureaus die met nieuwe modellen werken en hun aanbod diversificeren, vaak aangepast aan de ontwikkelingen op sociale media.

De 4 belangrijkste bevindingen:

1. 40% van de pr-bureaus omschrijft begrotingsbesprekingen als &;algemeen positief&; versus 7% die ze typeert als: &;erg saai -we worden verwacht meer te presteren voor minder geld&;

2•42% zegt dat er meer werk wordt aangeboden in de markt – zij zien de requests for proposal stijgen. Daartegenover rapporteert 13% de markt als &;zeer concurrerend en overbevolkt&;

3•42% van de respondenten heeft het businessmodel in het afgelopen jaar onder handen genomen en meldt dat dit &;een echt verschil&; maakt. Voor in ieder geval 31% is een dergelijke operatie de komende 12 maanden &;een prioriteit&;.

450% zegt dat de pr-sector met ten minste 10% groeit in het komende jaar, terwijl slechts 5% denkt dat de branche met 10% daalt.

Veerkracht en flexibiliteit

Francis Ingham, de voorman van ICCO, noemt de vooruitzichten voor de wereldwijde PR-gemeenschap ‘zeer positief’. Volgens hem weerspiegelen deze de veerkracht en flexibiliteit van adviesbureaus - hun mogelijkheid om hun modellen te veranderen en hun aanbod te diversifiëren. Dat is de motor van de groei, aldus Ingham

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie